۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۴۴۲۵۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

انقلاب اسلامی احیا کننده نقش دین در زندگی مردم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران انقلاب اسلامی را احیاء کننده نقش دین در زندگی فردی و اجتماعی مردم دانست و خاطرنشان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی احکام دینی تنها در امور فردی خلاصه می شد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن روز عرفه بر ضرورت بهره گیری هر چه بیشتر از این روز ارزشمند از سوی جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: روز عرفه، روز شناخت خداوند و روزی است که خداوند سفره رحمت و بخشودگی خود را برای بندگان گسترانده است و باید از این فرصت نهایت بهره برداری را ببریم.

 

وی با اشاره به این که دعای عرفه از مشهورترین دعاهای مسلمانان است که از لسان مبارک امام حسین (ع) جاری شده است، ادامه داد: این دعای ارزشمند شامل مضامین عمیقی چون شناخت پروردگار، خود شناسی، اسرار آفرینش انسان، شهادت به بیکرانی نعمت های الهی، درخواست های تربیتی و متعالی از خدا و توبه به درگاه الهی است.

 

حجت الاسلام شکریان عرفه را روز تربیت درون با استعانت از رحمت الهی و تضرع به درگاه خداوند عنوان کرد و افزود: تربیت الهی در سایه توبه از گناهان و زشتی ها و بازگشت به سوی خدا میسر است و برای دستیابی به معارف الهی باید از معارف اهل بیت(ع) بهره برد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه های مناسب برای شرکت آحاد مردم به ویژه جوانان در مساجد و محافل برگزار کننده دعای عرفه، تصریح کرد: همه ما به ویژه مسؤولان فرهنگی باید نسبت به ایجاد زمینه های بیشتر حضور اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان در این فعالیت فرهنگی و دینی نقش فعال داشته باشیم.

 

حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ توبه و رجوع به درگاه الهی بیان داشت: روز عرفه میعادگاه کرامت الهی است و انسان با استفاده از این فرصت می تواند خود را از آلودگی ها و گناهان پاک کند و به هدف نهایی خلقت که همان قرب الهی است نزدیک تر شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به نقش انقلاب اسلامی ایران در ترویج فرهنگ دینی در جامعه اشاره و تاکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران معارف قرآن و اهل بیت(ع) در ایران اسلامی گسترش چشمگیری در کشور و حتی در جهان و در بین ملت های مختلف پیدا کرد و اکنون نیز در دهه سوم انقلاب شاهد حضور با شکوه مردم در اکثر محافل دینی و قرآنی هستیم و این نشان از عمق علاقه مندی و پایبندی ملت به شعائر دینی است.

 

وی انقلاب اسلامی را احیاء کننده نقش دین در زندگی فردی و اجتماعی مردم دانست و خاطرنشان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی احکام دینی تنها در امور فردی خلاصه می شد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهبری های امام راحل و مقام معظم رهبری احکام دینی در اولویت برنامه های کشور قرار دارد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: انقلاب اسلامی ایران با ماهیت دینی خود ضمن مخدوش کردن اعتبار نظریه های غربی، توانست مفاهیم استقلال، آزادی و عدالت اجتماعی را در چارچوب حکومت دینی به دنیای مادی گرای معاصر عرضه کند.

 

وی با بیان این که ماهیت انقلاب اسلامی با مساجد و روحانیت گره خورده است، تاکید کرد: تدوام ارزش های انقلاب با فعالیت مستمر فرهنگی و تبلیغی مساجد تاثیرگذارتر خواهد بود.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که اسلام، راه را برای مقابله با هجمه های دشمنان تبیین کرده است که باید از تعالیم ارزشمند قرآن بهره جست و با این کتاب مأنوس تر شد، گفت: انسان ها تشنه معارف الهی هستند که روحانیت به عنوان مروجان اصلی ارزش های دینی باید به این مسأله توجه داشته باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بیان داشت: وجود حاکمیت ولایت فقیه و علمای بزرگ دینی، استقامت در دینداری آحاد مردم و تعهد مسؤولان دلسوز عامل مهم تقویت باورهای دینی و ترویج فرهنگ غنی اسلام در جامعه و جهان است که ادامه این امر مستلزم وحدت، تبعیت از فرمان رهبری معظم و تلاش مسؤولان متعهد و پایبندی به ارزش های اسلامی است./950/پ202/ب

ارسال نظرات