۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۴۴۲۵۶
اندیشمند شیعه مصر:

شیعیان از داشتن یک حزب یا نماینده سیاسی در مصر محروم هستند

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند شیعه مصر با اشاره به این که قاتلان نظامیان مصری یک حزب سیاسی تشکیل دادند از عدم اختصاص سهمیه سیاسی به شیعیان این کشور انتقاد کرد.
احمد راسم النفيس از انديشمندان شيعه مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد راسم النفیس از اندیشمندان شیعه مصر در گفت‎وگو با شبکه ماهواره ای صدی البلد این کشور در پاسخ به مجری این شبکه درباره تعداد شیعیان در مصر، گفت: آمار دقیق تعداد شیعیان مصر در دسترس نیست و نمی توان به این سوال پاسخ دقیقی داد، ثانیا چه نیازی به آگاهی از تعداد شیعیان است.

 

وی افزود: تقسیم طایفه ای در کشورهای عربی و اجتماعی فاجعه به شمار می آید و به بروز جنگ مذهبی در کشورهای مختلف نظیر لبنان و سوریه منجر شده است.

 

النفیس با اشاره به این که شیعیان مصر هیچ توجهی به تقسیمات طایفه ای ندارند، تصریح کرد: شیعیان اعتقادی به تقیسمات طایفه ای ندارد و حزبی که درصدد تاسیس آن هستیم نیز به همه مصری ها تعلق دارد و از تقسیمات دینی یا طایفه ای خاص به دور است.

 

این اندیشمند شیعه از ادعای انتشار تشیع در مصر به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: ورود دولت فاطمیه به مصر به دور از هرگونه خشونت و کشتار صورت گرفت. هم اکنون شاهد دروغ پردازی و اتهام پراکنی علیه شیعیان در جامعه مصر هستیم، بنده تاکید می کنم که هیچ تلاشی برای گسترش تشیع در این کشور انجام نداده لیکن آزاد هستیم که فعالیت سیاسی انجام دهیم.

 

وی تاکید کرد: کسانی که سلاح برداشته و به کشتار نظامیان پرداخت هم اکنون حزب سیاسی تشکیل دادند، اما پیروان اهل بیت (ع) که هیچ فردی را به قتل نرسانده اند از هیچ حزب و نماینده سیاسی برخوردار نیستند. نداشتن نماینده یا یک حزب سیاسی نمی تواند احساسات ما را تحریک کند.

 

احمد راسم النفیس خاطر نشان ساخت: قرآنی که در دستان تشیع وجود دارد همان کتاب خداوند است، ولی گروهی که از اسلام بیزار است از فتنه و نزاع میان شیعیان و سنی ها سود می برد که پیکر اسلام یکپارچه از این فتنه ها ضربه می خورد./980/ب901/ک

ارسال نظرات