۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۴۴۱۶۸
آیت الله طبرسی:

مبانی دینی امروز مدیون انقلاب فرهنگی دوران امام باقر است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی گفت: یکی از امتیازات و ویژگی مهم امام محمد باقر(ع) نقش مؤثر ایشان در انقلاب فرهنگی بود و امروز به هر یک از مباحث اسلامی نگاه کنیم حدیثی از این امام بزرگوار وجود دارد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم گرامیداشت شش نفر از جانباختگان حادثه سیل بهشهر که در مسجد بلال این شهرستان برگزار شد با گرامیداشت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) از آن امام همام به عنوان باقر العلوم یاد کرد و گفت: این امام بزرگوار شکافنده علوم بودند.

 

وی اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) در روزگاری که امویان احکام اسلامی و دینی را به تاراج می بردند تا نامی از آن نماند و در پی کمرنگ کردن اسلام بودند، خدمات فراوانی در راه اعتلای اسلام انجام و با تربیت شاگردان فراوان تأثیر بسزایی در نهادینه کردن اسلام داشتند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، حوزه های علمیه را مدیون تفکرات و تلاش امام محمد باقر و امام صادق(ع) دانست و ادامه داد: این دو بزرگوار با تربیت شاگردان متعددی نقش عمده در نجات،  گسترش اسلام محمدی داشتند.

 

آیت الله طبرسی ادامه داد: یکی از امتیازات و ویژگی مهم این امام همام نقش مؤثر ایشان در انقلاب فرهنگی بود و امروز به هر یک از مباحث اسلامی نگاه کنیم حدیثی از این دو امام بزرگوار وجود دارد.

 

وی افزود: امام صادق(ع) می فرمایند «پدر من امام محمد باقر(ع) بهترین محمدی بود در روی زمین» و این بدان معنا است که در زمان امام محمد باقر(ع) کسی نبود مثل ایشان، نشان پیامبر(ص) را در جهات مختلف داشته باشد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت از این دهه به عنوان دهه برکت یاد کرد و گفت: همه باید در شناساندن ولایت به جامعه تلاش کنند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که ما موظف هستیم در دهه ولایت کمال و اتمام ولایت اهداف متعالی غدیر را به جامعه و نسل جوان بشناسانیم، بیان داشت: این که مسأله غدیر باید در به جامعه شناسانده شود از اصول مهمی است که باید مورد توجه همه مسؤولان و دست اندرکاران غدیر و مسائل فرهنگی قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واقعه سیل اخیر در شهر بهشهر اظهار داشت: متأسفانه شش نفر از هم استانی های عزیز در این حادثه جان خود را از دست دادند.

 

آیت الله طبرسی با قدردانی از صبر و بردباری افراد سیل زده این حادثه خاطرنشان کرد: مردم ولایی بهشهر در این سیل به درستی خود را نشان دادند و با کمک و امداد رسانی بموقع عمق فاجعه جلوگیری کردند.

 

امام جمعه ساری گفت: مردم با صبر و حوصله در این حادثه در واقع آبروی شهر، کشور، اسلام، نظام روحانیت و انقلاب را حفظ کردند که باید قدردان این ملت بود.

 

وی در پایان سخنان خود با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب نیز از این حادثه غم انگیز در شهر بهشهر احساس تأسف و تألم داشتند و در پیامی که از سوی ایشان توسط حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در تماس تلفنی به بنده اطلاع داده شد، بیان شد که از طرف آقا بروید و از مردم بهشهر دلجویی کنید و همدردی و تأسف و تألم رهبر را به مردم بهشهر ابلاغ کنید./950/پ202/س

ارسال نظرات