۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۴۴۱۴۰
همزمان با عید غدیر خم؛

آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه آل طیب اهواز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز از ملبس شدن 20 طلبه این مدرسه در روز عید غدیر خم خبر داد.
آيين عمامه گذاري طلاب

حجت الاسلام عبدالامیر رجب پور قاسمی، مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ابراز داشت: همزمان با عید غدیر 20 نفر از طلاب این مدرسه مبلس خواهند شد.

وی با بیان این که طلاب پس از تعمیم به صورت منظم سازماندهی و به مناطق محروم و یا منطقه هایی که از نظر اعتقادی در بحران هستند اعزام می شوند، خاطرنشان ساخت: به یقین زمانی که طلاب مبلس شده تبلیغ معارف دینی و اسلامی را در این گونه مناطق اجرا کنند فهم، درک و اعتقادات ساکنان آن مناطق افزایش خواهد یافت.

مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز با اشاره به تعداد پایه های درسی موجود در این مدرسه اظهار داشت: در گذشته تنها پایه یک در مدرسه علمیه آل طیب اهواز برگزار می شد اما خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این تعداد به هفت پایه افزایش یافت.

حجت الاسلام رجب پور قاسمی، تأسیس مدرسه علمیه آل طیب اهواز را در سال 1364 هجری قمری عنوان کرد و بیان داشت: در بدو تأسیس این مدرسه تنها 10 طلبه تحصیل می کردند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه آل طیب اهواز از نظر قدمت تاریخی پس از حوزه علمیه آیت الله شیخ انصاری، دومین مدرسه در اهواز به شمار می رود.

وی ابراز داشت: امیدواریم آیین تعمیم طلاب حوزه های علمیه به صورت مطلوب برگزار شود و طلابی که به لباس مقدس روحانیت مبلس می شوند، تبلیغ معارف دینی را در اولویت کاری خود قرار دهند./9458/ت302/ب

ارسال نظرات