۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۴۴۰۵۴
استاد حوزه:

آیت‌الله انواری فردی ولایت‌مدار و پایبند به حفظ انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ یکی از استادان حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که آیت‌الله انواری فردی ولایت‌مدار و مدافع انقلاب و نظام بود، گفت: شخصیت این عالم ربانی الگو مهمی برای مردم به ویژه طلاب و روحانیان است.
آيت الله انواري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حیدری کاشانی، استاد حوزه و دانشگاه در مراسم بزرگداشت آیت‌الله انواری که دوشنبه شب از سوی حضرت آیت‌الله نوری همدانی در مسجد رفعت قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) مبنی بر این‌که «الکَمالُ کُلُّ الکَمالِ اَلتَفَقَّهُ فی الدّین وَ الصَّبرُ عَلی النائِبَة وَ التَقدیرِ المَعیشَة»، ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های مهم نهضت علمی و فرهنگی  امام محمد باقر(ع) تربیت شاگردان زبده و متخصص در علوم مختلف بود.

وی ادامه داد: زراره، هشام، ابوبصیر و محمد بن مسلم از شاگردانی بودند که با تکیه بر قرآن و استدلال بر کلام وحی به مبارزه با دشمنان ‌پرداختند، امام صادق(ع) در شأن و مقام آنها فرمودند«اگر این بزرگواران نبودند آثار نبوی و احادیث پدرم از بین می‌رفت».

این استاد حوزوی ابراز داشت: امام محمد باقر(ع) شکافنده و بازکننده درهای علوم جهت به سعادت رساندن انسان‌ها بودند و لقب «باقرالعلوم» از سوی پیامبر اعظم(ص) به ایشان اعطا شده است.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به این مطلب که علم همراه تهذیب مفید و مطلوب است، خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) همواره به شاگردان خود توصیه می‌کردند که مردم را با عمل خود به کمال و خیر دعوت کرده و تنها با زبان آنها را به راه راست تشویق نکنید.

وی اضافه کرد: امر ولایت جز با ورع و پرهیزکاری پذیرفته نمی‌شود و اگر کسی از اهل‌بیت(ع) دور شود در ظلالت و گمراهی گرفتار می‌شود، ائمه(ع) در این‌باره فرموده‌ا‌ند«کسی با گناه به دوستی ما نمی‌رسد».

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ولایت‌‌پذیری و تبعیت از سخنان ائمه(ع) را اساس فعالیت و کار شاگردان مکتب اهل‌بیت(ع) دانست و بیان داشت: آیت‌الله انواری شاگرد عالم، مجاهد و خیرخواه اهل‌بیت(ع) بود و یک عمر با صداقت و عشق به ائمه اطهار(ع) در راه ایشان حرکت کرد.

وی تصریح کرد: این عالم ربانی جهت احیای دین خدا و حفاظت از معارف اهل‌بیت(ع) عمر خود را سپری کرده و در این راه به مدت چهارده سال تحت شکنجه در زندان‌های رژیم پهلوی بوده است.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با بیان این مطلب که روحیه مبارز، با وقار و مجاهد آیت‌الله انواری از وی شخصیت محبوبی در بین مردم ایجاد کرد، گفت: توسل به اهل‌بیت(ع) در رأس برنامه‌های آن عالم بود و ایشان نسبت به انقلاب مدافع جدی و شخصیتی ولایت مدار بود.

وی اظهار داشت: آیت الله انواری فردی صبور، مدافع انقلاب و خون شهیدان بود و جهت خدمت به مردم و نظام دو دوره نمایندگی مجلس خبرگان، نماینده دوره اول و دوم مجلس شواری اسلامی، نماینده امام در نیروی انتظامی و خادم حجاج بیت الله الحرام را در کارنامه پردرخشان خود دارد.

این استاد حوزه شخصیت آیت‌الله انواری را الگو مهمی برای مردم عنوان کرد و ابراز داشت: در زمان حاضر که دشمنان با تهاجم فرهنگی و تحریم نسبت به تضعیف انقلاب تلاش می‌کنند باید از شخصیت‌های مبارز همچون آیت‌الله انواری الگو گرفته و شخصیت وی به مردم معرفی شود.

وی در پایان گفت: شاگردان و پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) باید دارای استقامت بوده و با صبر، تحمل، مشکلات مردم را حل کرده و با ایجاد اختلاف سبب ضربه زدن به انقلاب، نظام و خوشحالی دشمنان نشوند./993/پ202/ج

ارسال نظرات