۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۴۳۴۹۲

کرسی‎های آزاد‌اندیشی در حوزه علمیه کرمان کلید خورد

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست کرسی‌های آزاد اندیشی به همت جمعی از استادان حوزه علمیه کرمان در مدرسه علمیه محمودیه این شهر برگزار شد.
کرسي هاي آزاد انديشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در پی فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی در مراکز علمی کشور، روز گذشته اولین نشست کرسی‌های آزاد‌اندیشی به همت جمعی از استادان حوزه علمیه در مدرسه علمیه محمودیه کرمان کلید خورد.
در ابتدای این نشست سخنان مقام معظم رهبری در باره تحول در حوزه های علمیه و اهمیت تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی پخش شد و در ادامه برخی از استادان حوزه علمیه کرمان به عنوان دبیر این نشست‌ها معرفی شد.
حجت الاسلام خلیلی حوزه‌های علمیه را مهد کرسی‌های آزاد‌اندیشی خواند و تصریح کرد: در مسأله آزاد اندیشی و نظریه پردازی گام اول کنار گذاشتن تنفر و تعصّب است و تنها در این چارچوب می توان به واقعیت‌ها دست یافت.
اولین نشست کرسی‌های آزاد‌اندیشی حوزه‌های علمیه کرمان که با استقبال طلاب این شهر همراه شد با موضوع این گونه نشست‌ها برگزار و بر تبیین بیشتر رهنمودهای مقام معظم رهبری در این نشست‌ها تأکید شد.
در پایان این مراسم مقرر شد؛ نشست‌های نظریه‌پردازی و آزاد‌اندیشی هر هفته به صورت دوره ای در مدارس علمیه کرمان با حضور استادان مختلف پیگیری شود./9701/پ202/س
ارسال نظرات