۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۴۳۲۴۸
یکی از علمای شیعه عربستان:

دولت باید به مقدسات اسلامی احترام بگذارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان، دولت و مسؤولان سعودی را به احترام به مقدسات و نمادهای اسلامی فراخواند.
سيد محمدباقر الناصر از علماي شيعه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از والفجر، حجت الاسلام سید محمدباقر الناصر از علمای شیعه عربستان در پیامی بر لزوم احترام مسؤولان به مقدسات و علمای شیعه تاکید کرد.

 

در این پیام آمده است: کشور عربستان از شمال تا جنوب دارای مردمی نیک است و علما، فرهنگیان، اندیشمندان، ادیبان و فعالان عرصه‎های مختلف برجسته ای در این کشور حضور دارند. کشور همچنین از ثروت طبیعی فراوان و ثروت بشری عظیمی برخوردار است که باید از این ثروت محافظت کرد، نخبگان فکری و اجتماعی، ذخیره‎های کشور به شمار می آیند که نباید آنها را تلف کرد.

 

حجت الاسلام الناصر افزود: دولت عربستان و مسؤولان وظیفه دارد به نماد و مقدسات که مورد احترام و تکریم جامعه هستند، احترام گذاشته و به این نمادها اعم از شیعه و سنی ارج بنهد.

 

این عالم شیعه تصریح کرد: علمایی نظیر علامه شیخ عبدالکریم الحبیل و علامه شیخ حسین الراضی از نمادهای ملی و علمای سختکوشی به شمار می آیند که جایگاه ویژه‎ای در میان مردم دارند و هیچ کس در صداقت و ملی گرایی آنان شک و تردید به دل راه نمی دهد.

 

وی اظهار داشت: امثال این علمای مخلص در شرایط سخت کنونی جهان اسلام عامل ثبات جامعه هستند و گفته‎ها و آموزه‎های آنان سبب کاهش تنش‎ها و دوری جامعه از فتنه و اختلافات و تعصب‎های مذهبی می شود./980/ب901/ک

ارسال نظرات