۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۴۲۸۷۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مشکلات با همدلی مسؤولان و تدبیر صحیح حل می شود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اقتصاد را بحث علمی و دارای فرمول‌های خاص خود دانست و تأکید کرد: باید از سپردن مسائل اقتصادی به کسانی که از آن بی‌اطلاع‌اند خودداری کنیم.
مشکلات با همدلی مسؤولان و تدبیر صحیح حل می شود

ارسلان فتحی‌پور، نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و بخش هوراند از آذربایجان شرقی در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به لزوم ایجاد رویه و صف‌‌آرایی واحد در مقابل دشمنان نظام اسلامی ،گفت: اگر امروز در برابر هم قرار بگیریم دشمنان را تقویت کرده‌ایم.

 

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی، با تأکید بر اطاعت مطلق از ولی فقیه و خدمت عاشقانه به مردم، اظهار داشت: باید کشور را در زمینه اقتصادی با بحث‌های علمی ساماندهی کرده و فرمایش رهبر معظم انقلاب را درباره اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولید ملی محقق کنیم.

 

وی افزود: باید افزایش تولید ملی، محور دستورات کار مجلس و دولت باشد و نگذاریم رکود اقتصادی بر کشور حاکم شود، همچنین باید با تکیه بر لطف خدا به یک خرد جمعی برای ثبات اقتصادی برسیم زیرا با نبود ثبات اقتصادی کشور دچار از هم گسیختگی می‌شود .

 

فتحی پور در ادامه به مقاومت مثالزدنی مردم در 8 سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و ابراز داشت: مردم عزیز باید همان گونه که در دوران دفاع مقدس مقاومت کردند در جنگ اقتصادی هم از خود ایستادگی نشان داده و به مسؤولان اعتماد کنند و در مقابل، مسؤولان نیز باید با صداقت کامل با مردم برخورد کنند، زیرا اگر مسؤولی پیرامون مطلبی صحبتی کند و در پی آن عملی نباشد حاصلی جز بی ‌اعتمادی نخواهد داشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که وقتی رهبر معظم انقلاب دغدغه اصلی خود را بر موضوعات اقتصادی معطوف کرده‌‌اند، مسؤولان نیز باید این مطلب را محور کار قرار دهند، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی در حال تهیه طرحی برای ثبات و ایجاد قیمت یک ساله مناسب برای ارز است زیرا در شرایط فعلی ستاد مبادلات ارزی و بورس ارز، همگی تابع بازار و دلالان است که باید با مدیریتی صحیح، هوشمندانه و شایسته جنگ اقتصای کنترل را به دست بگیریم.

 

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای در راستای حل مشکلات اقتصادی و توصیه ایشان درباره رعایت نگاه علمی به مشکلات اقتصادی، گفت: اقتصاد یک علم بوده و دارای فرمول‌هایی در ساختار خود است که باید طبق این فرمول‌ها پیش رفت، همچنین لازم است تا از سپردن امور به دست کسانی که این علم را نمی‌دانند خودداری کنیم.

 

وی درباره توصیه دیگر رهبر معظم انقلاب مبنی بر برنامه ریزی مدبرانه مسؤولان، اضافه کرد: در مسائل اقتصادی باید دارای مدیریت و نقشه راه باشیم و برنامه را اعلام کرده و طبق آن حرکت کنیم، برنامه پنجم توسعه سیاست‌های کلی اصل 44 و افق چشم انداز 20 ساله که تدوین شده است باید مورد توجه مردم و مسؤولان قرار گیرد و سعی بر این باشد تا با استفاده از توانمندی‌ها و پتانسیلی که داریم به این قله‌ها دست یابیم.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تحریم‌ها به نفع نظام اسلامی خواهد بود، اظهار داشت: دشمنان نمی‌توانند با اینگونه فشارها مردم را نسبت به حاکمیت دلسرد کرده و جای پایی برای خود پیدا کنند؛ زیرا فرمایشات رهبر معظم انقلاب همیشه سرلوحه کار افراد قرار گرفته است و مطمئنا می‌توانیم با برنامه ریزی‌های دقیق و علمی به ثبات در مسائل اقتصادی و معیشتی برسیم مگر اینکه برخی مسؤولان بی‌تدبیری کرده و خواست دشمن را محقق کنند.

 

فتحی پور در پایان به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره لزوم پرهیز از علنی کردن اختلافات از سوی مسؤولان اشاره کرد و بیان داشت: این خواست دشمن بوده و باید همدلی در کشور ایجاد شده و همه مسؤولان و کسانی که در انقلاب سهمی دارند به میدان آمده و نگذارند شخص یا اشخاصی با انداختن تقصیرات بر گردن دیگران فضا را آلوده کرده و باعث کاهش سرعت پیشرفت نظام اسلامی شود./908/ت302/ج

ارسال نظرات