۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۴۲۴۸۸

همایش بین المللی مهر مقاومت در دزفول برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بین المللی مهر مقاومت جهت بزرگداشت دومین سال سفر تاریخی رییس جمهور به لبنان با حضور مسؤولان دوکشور لبنان و ایران برگزار شد.
همايش بين المللي مهر مقاومت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش بین المللی مهر مقاومت جهت بزرگداشت دومین سال سفر تاریخی رییس جمهور ایران به لبنان و پیوند طرح خواهر خواندگی دو شهر صور لبنان و دزفول خوزستان با حضور امیر زین، نماینده سفیر لبنان در ایران، نماینده بیت امام موسی صدر، جواد احمدی مسؤول تبلیغات حزب الله لبنان در ایران، عادل عون نماینده جنبش أمل لبنان، حسن دبوغ، شهردار شهر مقاوم صورلبنان، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول و مسؤولان استانی پیش از ظهر امروز در تالار شیخ انصاری دانشگاه آزاداسلامی دزفول برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، با خیرمقدم به مهیمانان لبنانی به بیان شبهات میان صور و دزفول پرداخت و گفت: این دو شهر از لحاظ تاریخی، فرهنگی و مقاومتی مشابه همدیگر هستند.

وی با بیان این که مقاومت های مردم صور در برابر رژیم صهیونیستی و مردم دزفول در برابر رژیم بعثی مثال زدنی است، تصریح کرد: صور و دزفول با عنوان شهر علما شناخته شده هستند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تأکید بر این که شبهات دینی، تاریخی و فرهنگی میان صور لبنان و دزفول ایران این دو شهر را به هم می پیوندند، تصریح کرد: امیدواریم حلقه ای از زنجیره دوستی، گردشگری و سایر مسائل میان دو شهر تقویت یابد.

وی در پایان پیشنهاد نامگذاری دو خیابان در دزفول به نام «صور» و «شهید عماد مغنیه» داد و همچنین خواهان نامگذاری خیابانی به نام دزفول در شهر صور شد.

حسن دبوغ، شهردار صور، امید به زندگی در ایران و حضور فعال جوانان در مراکز تصمیم گیری را دو نکته مهم در جمهوری اسلامی دانست و گفت: این موضوع دلالت بر نشاط و تعالی در میان ملت ایران دارد.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای در میان لبنان دارد، عنوان داشت: فکر و اندیشه، ملت لبنان و ایران را با هم پیوند می دهد.

این مسؤول لبنانی پیوند اندیشه را محکم تر از پیوند خونی خواند و افزود: شهادت در زندگی و زندگی در شهادت است.

شهردار صورلبنان سپس به معرفی این شهر به مردم دزفول پرداخت و افزود: صور شهر کوچک و شبه جزیره است و قرن ها نیز در برابر متجاوزگران مقاوم بوده است.

همچنین جواد احمدی، مسؤول تبلیغات حزب الله در ایران، خوزستان را یادآور مقاومت اسلامی در جمهوری اسلامی دانست و گفت: مقاومت ایران اسلامی با جهان سلطه مثال زدنی است.

وی عامل زنده نگهداشتن روحیه مقاومت در منطقه را خون شهدا و زخم جانبازان و مجاهدت ایثارگران برشمرد و افزود: دشمنان در تلاش برای از بین بردن این روحیه با تبلیغات هنگفت رسانه ای هستند اما امت اسلامی و مردم کشورهای عربی در حال حرکت به سمت مقاومت هستند.

در بخش دیگری از این مراسم، عباس پاپی زاده، نماینده مردم دزفول در مجلس، به حمایت های ملت و رهبر جمهوری اسلامی از مقاومت لبنان اشاره کرد و افزود: عزت و پیشرفت کشور لبنان را به معنای عزت خود می دانیم.

وی با بیان این که ایران و لبنان محور مقاومت در منطقه بیش از پیش برای تحقق آرمان فلسطین تلاش خواهند کرد، عنوان داشت: با توجه به فراهم شدن زمینه همکاری و وجود مواضع مشترک سیاسی میان دو کشور دوست و تاریخی ایران و لبنان، امیدواریم روابط اقتصادی و اجتماعی بیشتر شود.

نماینده مردم دزفول در پایان به ظرفیت های شهرستان دزفول اشاره و خاطر نشان ساخت: دزفول توانایی تولید بیش از 60 نوع کشاورزی را دارد.

براساس این گزارش، پخش کلیپی از سفر دکتر احمدی نژاد به لبنان، سخنرانی دیگر مسؤولان، شعرخوانی به زبان عربی و فارسی و خاطره گویی از مقاومت های دو شهر صور و دزفول از دیگر برنامه های این مراسم بود.

یادآور می شود، این همایش به همت خانه فرهنگ و هنر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و با همکاری نهاد ریاست جمهوری و مسؤولان استانی برگزار شد؛ همچنین در پایان تندیس چهارم خرداد، روز مقاومت دزفول به مقامات لبنانی اهدا شد.

لازم به ذکر است، دانشجویان دانشگاه دزفول طی سفری به جنوب لبنان، پیشنهاد پیوند خواهرخواندگی شهر صور در جنوب لبنان و شهر دزفول در جنوب غرب کشور را داده که با حمایت های مسؤولان شهری و استانی مواجه شد.

گفتنی است، طرح پیوند شهر صور لبنان با شهر دزفول عصر امروز با حضور مسؤولان دو کشور در فرمانداری شهرستان دزفول برگزار شد./9463/پ201/ب 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات