۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۴۲۳۳۵
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

استقبال مردم خراسان شمالی از رهبری اعجاب‌انگیز بود/ با تدبیر و اتحاد مشکلات را پشت سر می گذاریم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران، استقبال مردم مؤمن، خداشناس و بصیر استان خراسان شمالی از رهبر معظم انقلاب را اعجاب‌انگیز توصیف کرد و گفت: مسأله رهبری در ایران، سلطنت و جمهوریت محض نیست، بلکه استمرار حرکت انبیای الهی است.
حجت الاسلام کاظم صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه، نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و با بیان این‌که اهل تقوا از نجات یافتگان هستند، گفت: تقوا پلی است که انسان را از هر خطری عبور می‌دهد.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جامع و کامل بودن دین مبین اسلام، همه دستورات فقهی و توصیه‌های اخلاقی آن را کامل توصیف و تصریح کرد: در کتاب‌های دیگران، مشکلات و خرافات بسیاری وارد شده و آنان دین خدا را تحریف کرده‌اند، تنها دین تحریف نشده و آسمانی دین اسلام است.

 

استقبال مردم خراسان شمالی از رهبری اعجاب‌انگیز بود

 

وی در ادامه سفر رهبر معظم انقلاب به خراسانی شمالی را‌ از حوادث مهم و قابل ملاحظه عنوان کرد و افزود:‌ در شرایطی که دنیا ملت ایران را در شدیدترین تحریم‌ها قرار داده تا به خیال خام خود، این ملت را در اثر فشارهای اقتصادی نسبت به نظام کم علاقه کند، خورشید ولایت در استان خراسان شمالی طلوع می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، استقبال مردم مؤمن، خداشناس و بصیر استان خراسان شمالی از رهبر معظم انقلاب را اعجاب‌انگیز توصیف کرد و با بیان این‌که خراسان شمالی تنها استان منحصر به فرد از نظر وفور قومیت‌های مختلف است، گفت:‌ مسأله رهبری در ایران سلطنت و جمهوریت محض نیست، بلکه استمرار حرکت انبیا است.

 

ملت ایران با داشتن رهبر معظم انقلاب دریا است 

وی ابراز کرد: پیش از این‌که رهبر در ظاهر مردم حکومت کند، به اذن الله در دل‌ها جا گرفته است و این برای مردم ما به عنوان یک پشتوانه، اعتقاد، گنجینه و سرمایه تمام نشدنی، مایه آرامش و امید است و به دشمنان با صدای رسا پیام می‌دهد که هر مقدار شما درندگی و بی‌رحمی خود را در برابر ملت با انواع تاکتیک‌ها اعمال کنید، این ملت با داشتن چنین رهبری، دریا است.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار عموم مردم، مسؤولان، نخبگان و علمای خراسان شمالی، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر روی نکات روشنی به عنوان بیمه کردن بصیرت در میان مردم انگشت می‌گذارند و تحلیل‌های مستمر ایشان، خطرات و سم پاشی‌های دشمن را خنثی می‌کند.

 

وی با بیان این‌که تحلیل‌های رهبری براساس واقعیت‌ها صورت می‌گیرد، ادامه داد: از مطالب مهم رهبر معظم انقلاب توجه به این معنا است که آیا علت این تحریم‌ها، مسأله هسته‌ای است و آیا اگر دست از انرژی هسته‌ای برداریم، دشمنان دست از سر ما برمی‌دارند و این دشمنی وصف ناشدنی را کنار می‌گذارند و دست دوستی به ما می‌دهند؟

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: دنیا در روزی که کمترین امکانات کافی نداشتیم و تنها سلاح ایمان جوانان، پشتوانه ولایی و دین سرمایه‌مان بود، ما را تحریم کرد، آمریکا اموال و دارایی‌های ایران را بلوکه و غاصبانه با اموال این ملت برخورد کرد و تحریم‌ها را یکی پس از دیگری به اجرا گذاشت و هر روز بازی جدیدی را به راه انداخت.

 

وی از رهبر معظم انقلاب به عنوان طبیب دوار بطبه نام برد و با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب از دردهای مردم اطلاع دقیق دارند، گفت: یکی از دردهای غیرقابل انکار گرانی و بیکاری است، اما این مشکلی نیست که قابل حل نباشد، مهم‌تر از این مشکلات را قبلا داشته‌ایم و به فضل الهی با اتحاد، تدبیر، استمداد از نیروهای غیبی، توسل و تمسک به عنایات اهل بیت‌(ع) و کمک گرفتن از نظارت امام زمان‌(عج) آنها را پشت سر گذاشته‌ایم.

 

تفکر انقلاب اسلامی با موشک از بین نمی‌رود

 

امام جمعه موقت تهران بخشی از مشکل گرانی را مربوط به تحریم دانست، اما متذکر شد: مشکل اقتصادی در اثر تحریم چند کشور قدرتمند و زورگو نمی‌تواند ملتی را که جان به کف گرفته و از عزت خود دفاع کرده از پای در آورد، چراکه تفکر انقلاب اسلامی با موشک از بین نمی‌رود.

 

وی به نقش مسؤولان در مسأله گرانی‌ها اشاره کرد و با بیان این‌که مسؤولان اگر تدبیر بهتری داشتند، فشار و هزینه بر مردم کمتر می‌شد، گفت: اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها بسیار خوب بود، اما پول به دست مردم دادن، تولید را تقویت نکردن و این پول‌ها را در مسیر تولید و کارگاه‌های تولیدی قرار ندادن، این عوارض را به دنبال دارد و باید همان وقت این فکر را می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار کرد: عده‌ای بهانه‌جو در این چند روز مشکلاتی که برای مردم پیش آمد، برای دشمنان که به تعبیر آقا «اقتصادشان قفل است و تظاهرات در کشورشان بیشتر از کشور ما است» چماقی درست کردند که به ما بگویند وضع کشورتان به هم ریخته است و تنها آنان هستند که می‌توانند این آسیب‌ها را برطرف کنند.

 

داروی علاج درد ملت ایران خودکفایی است 

وی با بیان این‌که توجه به مصرف کالای ایران و توجه به تولید ملی امر ولایت و دستور دین و خواست قرآن است، تصریح کرد: خداوند متعال هرگز راضی نیست که امت اسلامی در امور و جبهه‌های مختلف زیر سایه شوم کفار قرار بگیرد و آنان بر اقتصاد، نظام و فرهنگ مسلمانان استعلا یابند.

 

امام جمعه موقت تهران از خودکفایی به عنوان داروی علاج درد ملت ایران نام برد و با بیان این‌که تولید، تاکتیک جنگی، رمز حیات و زندگی ملت ایران است، از دولت محترم که کارهای بزرگی در این چند سال انجام داده و مجلس محترم خواست که بیشتر از گذشته، این مسأله را به عنوان یک جهاد و دفاع، جدی گرفته، تا کارهای تولیدی احیا و کالای ایرانی مرغوب به بازار عرضه شود.

 

ترکیه برادرکشی به راه نیندازد

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث رخ داده در مرز سوریه و ترکیه اشاره کرد و با مایه تأسف خواندن آن برای کشور ترکیه، ابراز کرد: برای کشور ترکیه متأسفیم، چراکه این کشور را مسلمان می‌دانیم و نباید به دستور ناتو به سوریه که خاری در چشم آمریکا و اسرائیل است، حمله می‌کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی از کشور ترکیه خواست که برادرکشی به راه نیندازند و افزود: ترکیه به جای این‌که به شورشی‌ها اسلحه بدهد، آنها را قانع و اصلاحات شروع شده را تقویت می‌کرد؛ البته حرکت را حرکت ترکیه نمی‌دانیم بلکه حرکت غرب علیه جهان اسلام می‌دانیم و می‌دانیم که ملت ترکیه قلبا از این اتفاق ناراضی است.

 

وی همچنین با اشاره به حوادث کشور بحرین، خاطرنشان کرد: تظاهرات کوبنده به پا خواسته ملت بحرین علی رغم تدابیر شدید امنیتی همچنان ادامه دارد و نشانه آن است که هرچند آل خلیفه کشورش را در اشغال سربازان عربستان قرار داده و دنیای غرب هم به او کمک می‌کند، اما پیروزی از آن ملت است. /920/پ201/ج

ارسال نظرات