۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۴۲۰۴۲
مدیر گروه مطالعات اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه:

حوزه باید سردمدار حرکت اخلاقی، معنوی و تربیتی باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه مطالعات اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه حوزه با اشاره به این‌که حوزه باید سردمدار حرکت اخلاقی، معنوی و تربیتی قوی باشد گفت: ذخایر حوزه‌های علمیه، تنها التیام‌ بخش مشکلات اخلاقی و تنها کارگشای مسأیل تربیتی عصر ما است.
اخلاق

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام علی صابری، مدیر گروه مطالعات اخلاق و تربیت دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه از تشکیل شورای راهبردی گسترش تربیت اخلاقی خبر داد.

 

وی افزود: باتشکیل شورای راهبردی گسترش تربیت اخلاقی ، متشکل از کارشناسان این عرصه، که در مجموعه‌های اخلاقی مشغول فعالیت‌های علمی بنیادین در عرصه تربیت اخلاقی است، ضمن ایجاد اتاق فکر برای این بخش و نظام‌مندی فعالیت‌های تربیت اخلاقی، مهمترین و مؤثرترین راهبردهای تربیت اخلاقی بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام صابری ادامه داد: پس از روشمند نمودن این مبانی در یک بازه زمانی متعارف ناظر به جامعه مخاطب، راهکارهای مربوطه به صورت عملیاتی در بستر مدارس علمیه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد و پس از تدوین آیین‌نامه این شورا برنامه‌های کلان و شرح اقدامات انجام شده به اطلاع حوزویان عزیزخواهد رسید.

مدیر گروه مطالعات اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه با تأکید بر اهمیت اقدامات تربیتی برای طلاب خاطرنشان کرد: اهمیت و ضرورت اقدامات تربیتی در محیط طلبگی و ایجاد فضای رشد و پرورش سربازان حضرت ولی عصر (عج) بر کسی پوشیده نیست، متولی رسمی این اقدام و پاسخ‌گوی مستقیم این مسؤولیت سنگین، معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه است.

وی اضافه کرد: این نهاد یک ستاد است و «ستاد» غالباً مسؤولیت سیاست‌گذاری‌های کلان و جهت‌بخشی برای رسیدن به نتیجه را برعهده دارد و با نگاه کردن به نقشه کلان کار به ارائه طرح عملیات و دستورالعمل‌های عام می‌پردازد، طبعا نباید انتظار داشته باشیم که ستاد درگیر برنامه عملیاتی شود و به منزله صف وارد میدان شود.

مدیر گروه مطالعات اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه ابرازداشت: تأکید بر نقاط کلیدی و زوایای استراتژیک به جای پرداختن به خرده برنامه‌های بی‌سامان و نیز برعهده گرفتن طرح کلان عملیات به جای مشغول شدن به فعالیت‌های نحیفِ صرفاً مفید، یک ضرورت است.

وی تأکید کرد: فعالیت‌های مفید متفرق غالبا توان و زمان ما را به جاده‌های انحرافی و فرعی می‌کشاند و مهمّی را سنگ راه اهمّی می‌گرداند و جز تسکین، اختفای وجدان و ایجاد توهم خدمت خاصیتی ندارد، این موضوع خصوصا برای نهادهایی که عنوان ستاد و مأموریت ستادی دارند حیاتی‌تر است بلکه تمام ماهیت آنان را رقم می‌زند.

حجت‌الاسلام صابری به تبیین وظایف و برنامه‌های دفتر تربیت اخلاقی پرداخت و اظهارداشت: دفتر تربیت اخلاقی به عنوان یک ستاد مسلط در جهت تهذیب طلاب و ارتقای سطح تربیت اخلاقی و معنوی آنان تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: امروزه حوزه باید سردمدار یک حرکت اخلاقی معنوی، تربیتی قوی و غنی باشد و ذخایر حوزه‌های علمیه، تنها التیام‌ بخش مشکلات اخلاقی و تنها کارگشای مسأیل تربیتی عصر ما است.

وی در پایان گفت: دفتر تربیت اخلاقی در تلاش است، در تربیت فرزندان مباشر خود بسیار پیشرفته و کارآمد عمل کند تا هم از طریق دست‌پروردگان خود تربیت اخلاقی نسل حاضر را رقم زند و هم الگوی عملی و روشنی برای تربیت اخلاقی کشف و ارائه کند./993/د102/ن

ارسال نظرات