۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۴۰۷۹۴
آیت الله سبحانی:

مسلمانان با تمام وجود آثار اسلام و اهل بیت پیامبر را حفظ کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی حفظ قبور اهل بیت(ع) را نشانه محبت به پیامبر(ص) و خاندان ایشان دانست و گفت: مسلمانان با تمام وجود آثار اسلام و اهل بیت پیامبر(ص) را حفظ کنند.
آيت الله سبحاني سبحاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی، از مراجع تقلید ظهر امروز در بازدید از ضریح مطهر اباعبدالله حسین(ع) در قم، اظهار داشت: مسلمانان باید با تمام وجود آثار اسلام و اهل بیت پیامبر(ص) را حفظ کنند.


وی با تأکید بر این که باید اصالت خود را حفظ و دین اسلام را به جهانیان معرفی کنیم، اظهار داشت: یکی از راه های تحقق این مهم نشان دادن قبور ائمه اطهار(ع) است؛ برخی بی خردان آثار ایشان را از بین می برند و باید توجه داشت که این کار آیندگان را دچار شک و تردید می کند.


این مرجع تقلید مردم فرانسه و آلمان را مسیحی جغرافیایی و شناسنامه ای دانست و خاطرنشان کرد: آن ها به وجود حضرت مسیح(ع) شک کرده اند زیرا که نه قبر و نه کتاب درستی از ایشان باقی مانده است، به همین دلیل آن ها فکر می کنند ماجرای حضرت عیسی(ع) افسانه است؛ غربی ها همه چیزشان غربی است و تنها مذهب شان از شرق آمده است، به همین دلیل اطلاعات درستی از آن ندارند.

 

دوستی با اهل بیت موجب تقرب به خدا می شود
حضرت آیت الله سبحانی افزود: آیات تطهیر، مودت، مباهله همه در وصف اهل بیت(ع) نازل شده و نشان دهنده عظمت ایشان است، مقام و مرتبه ایشان در قرآن بسیار والا است؛ پیامبر به حسنین(ع) فرمودند هر وقت من دعا کردم شما آمین بگویید یعنی آمین ایشان موجب استجابت دعای پیامبر(ص) می شود؛
پیامبر(ص) حسنین را به دوش خود گرفتند و فرمودند هرکه این دو را دوست بدارد مرا دوست دارد؛ دوستی با اهل بیت(ع) و خاندان عصمت موجب تقرب به خدا می شود.


این استاد درس خارج حوزه علمیه قم یکی از وظایف مسلمانان را اظهار محبت به پیامبر(ص) عنوان کرد و گفت: چندین آیه در قرآن پیرامون حب النبی وارد شده است؛ محبت به رسول الله(ص) برتر از حب پدر و مادر معرفی شده است؛ ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) نیز مظهر حب نبی و آل ایشان است.


استاد برجسته خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم کار سازندگان ضریح امام حسین(ع) را تجسم عملی محبت به آل رسول الله(ع) دانست و تصریح کرد: این کار اظهار ارادت به مصباح الهدی و سفینة النجاة است؛ باید هرچه بهتر و بیشتر ثقلین را به جهانیان معرفی کنیم چراکه ما تنها کشوری هستیم که حکومت شیعی دارد.


حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که حب النبی دارای مصادیق فراوان است، گفت: یکی از مصداق ها این است که به تمام فرمایشات رسول خدا(ص) عمل و دیگر این که هرچه می توانیم اهل بیت(ع) را تکریم کنیم.


وی با اشاره به آیه شریفه«فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّـهُ أَن تُرْفَعَ؛ خانه هایی است که خدا اجازه داده است ترفیع شود»، اظهارداشت: وقتی که این آیه نازل شد ابوبکر از پیامبر(ص) پرسید خانه چه کسانی چنین ویژگی ای دارد؟ پاسخ فرمودند «خانه انبیا»، ابوبکر به خانه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و پرسید این خانه هم جزو آن ها است؟ پیامبر فرمودند «بله و از برترین آنها است»؛ بنابراین بیوت حسنین(ع) نیز مصداق این آیه هستند و هرچه این بیوت را را تکریم کنیم به این آیه عمل کرده ایم./928/پ202/ج


 

ارسال نظرات