۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۱۴۰۷۱۸
یکی از علمای شیعه عربستان:

برخی از حکام عرب مزدور آمریکا هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان از حکامی که مانع برگزاری راهپیمایی علیه هتک حرمت رسول الله (ص) می شوند به عنوان مزدور آمریکا یاد کرد.
شيخ تيسير النمر از علماي شيعه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام تیسیر باقر النمر از علمای شیعه عربستان در سخنانی از ممنوعیت برگزاری تظاهرات علیه فیلم موهن در این کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: بر حکومت های اسلامی بسیار زشت است که در برابر اراده ملت ها ایستاده و اجازه برگزاری راهپیمایی وتجمعات اعتراض آمیز علیه هتک حرمت رسول خدا (ص) را نمی دهند.

 

وی افزود: حکام با جلوگیری از بیان نظرات مردم علیه شیطان بزرگ و بازداشت و کشتار شهروندانی که در چنین تظاهراتی شرکت می کنند، مرتکب اشتباه بزرگی شده و خود را مزدور آمریکا نشان می دهند.

 

حجت الاسلام نمر از حمایت اوباما از فیلم موهن را تاسف آور خواند و تصریح کرد: رییس جمهور آمریکا پخش فیلم موهن را منطبق با آزادی بیان می داند، اما به خشم و غضب مسلمانان و اعتراضات صورت گرفته اعتراض می کند. اوباما باید بداند اگر توهین به مقدسات اسلامی منطبق با آزادی بیان است پس تظاهرات و راهپیمایی نیز نمونه ای از آزادی بیان به شمار می آید.

 

این عالم شیعه تاکید کرد: کسانی که هیچ احساسی نسبت به پیامبر (ص) ندارند نباید مانع ابراز احساسات مسلمانان شوند و از بیان نظرات مردم جلوگیری کنند.

 

وی با محکومیت کشتار شهروندان شیعه در عربستان، اظهار داشت: شهدا، مجروحان، تحت تعقیب گرفتگان و خانواده های آنان امانتی بر گردن مردم هستند و باید در مراسم های مختلف دینی از آنان یاد کرد. از علما، اندیشمندان و شخصیت های برجسته نیز می خواهم به مسؤولان گوشزد کنند که نباید به شیوه های امنیتی روی بیاورند و بحران را نظیر حکام سابق تونس و مصر وارد کشور سازند.

 

شیخ تیسیر النمر از ادامه بازداشت علما در زندان های آل سعود به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: جامعه نمی تواند سرنوشت نامعلوم شخصیت هایی نظیر آیت الله نمر و شیخ توفیق العامر و سایر زندانیان را بپذیرد و از سیاست های وزارت کشور ناراضی است./980/ب902/ک

ارسال نظرات