۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۳۹۴۴۳
آیت الله سبحانی:

طرح زودهنگام انتخابات موجب تشویش اذهان و تضعیف رییس جمهور می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی طرح زودهنگام انتخابات را موجب تضعیف رییس جمهور فعلی و تشویش اذهان عمومی جامعه دانست و تاکید کرد: نباید افکار عمومی را این گونه مشغول کرد و بایستی این مسأله دو ماه مانده به انتخابات مطرح شود.
آيت الله سبحاني آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شامگاه پنج شنبه در دیدار اعضای هیأت رییسه فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی به برخی مشکلات جامعه و انتظارات خود از مجلس اشاره کرد و اظهارداشت: بنده به عنوان یک شخص و نه از جایگاه مرجعیت می خواهم که این مطالب را مورد توجه قرار دهند.

 

وی با بیان برخی مشکلات اخلاقی در جامعه، گفت: استفتائات مردم از ما بیشتر پیرامون قتل، طلاق و نزاع های ملکی است و کمتر مسائل شرعی مورد سؤال است، این امر یک نوع آفت اخلاقی را در جامعه نشان می دهد؛ مجلس می تواند با قانون گذاری و پیگیری این درد را علاج کند.

 

این مرجع تقلید فساد اخلاقی آمریکا و کشورهای غربی را بیش از همه جهان دانست و تصریح کرد: در هر جامعه ای که ارتباط  و معاشرت بین زن و مرد زیاد باشد فساد اخلاقی و طلاق زیاد می شود حتی اگر این ارتباطات غیرحرام باشد موجب می شود همسران نسبت به یکدیگر کم علاقه شوند، به همین دلیل است که آمار طلاق در تهران بیش از شهرهای دیگر است.

 

تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها زمینه فساد اخلاقی را برطرف میکند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، اختلاط در دانشگاه ها را به عنوان یک معضل اخلاقی مطرح کرد و گفت: پذیرش دو جنسی رشته های دانشگاهی زمینه مشکلات اخلاقی را فراهم می آورد؛ مقصود ما این نیست که کلاس های درس تفکیک شود بلکه انتظار داریم محل دانشگاه دختران و پسران از یکدیگر جدا شود؛ باید ریشه های فساد اخلاقی را از بین برد تا اخلاق رشد کند.

 

 حضرت آیت الله سبحانی با ابراز نگرانی از وضعیت حجاب در جامعه، اظهارکرد: خوف این را داریم که این بد حجابی به بی حجابی منجر شود؛ در دیدار با رییس جمهور این نکته را تذکر دادم ولی نتیجه ای حاصل نشد، مجلس برای کنترل اوضاع قوانینی وضع کند.

 

وی افزود: رسانه ها، علما و نویسندگان با قلم و بیان خود مسأله عفاف را مطرح کنند و بگویند که ما به دنبال عفاف هستیم و این مهم بدون حجاب امکان پذیر نیست.

 

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، در تبیین مشکلات اجتماعی و اقتصادی، بحث گرانی را مطرح کرد و گفت: گرانی غوغا کرده است، یارانه ها تنها قبوض آب و برق مردم را کفاف می دهد و تورم را نمی توان با پرداخت این میزان مبلغ جبران کرد؛ باید فکری کنید و نگذارید قیمت  نان و اجناس دیگر این گونه افزایش پیدا کند.

 

طرح زودهنگام انتخابات موجب تضعیف رییس جمهور می شود

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به ماجرای تغییر ناگهانی استاندارقم، خاطرنشان کرد: در زمان حضرت آیت الله بروجردی بدون اجازه ایشان رؤسای شهر را جابجا نمی کردند تا این حد احترام می گذاشتند، ما چنین انتظاری از دولت نداریم ولی تغییر مدیریت ها باید با تحقیق و تفحص انجام شود.

 

وی ادامه داد: ما از عملکرد استاندار سابق قم راضی بودیم، ایشان انسانی متواضع بود که خدمات زیادی را برای قم انجام داد و پروژه های متوقف شده را راه اندازی کرد؛ این خیلی بد است که امام جمعه شهر بخواهد استاندار را به منصب خود بازگرداند و با بی اعتنایی مواجه شود.

 

این مرجع تقلید با بیان این که برخی رسانه ها با مطرح کردن زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری اذهان مردم را مشوش می کنند، گفت: نباید افکار عمومی را اینطور مشغول کرد، این مسأله باید دو ماه مانده به انتخابات مطرح شود؛ این کار به صلاح نیست و موجب تضعیف رییس جمهور فعلی می شود.

 

مجلس برای کسب معنویت باید از راهنمایی های مراجع بهره مند شود

 در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی رییس فراکسیون روحانیون مجلس گزارش کار مختصری از عملکرد این مجلس در مباحث فرهنگی و اجتماعی، ارائه داد و افزود: در کمسیون فرهنگی و هم در کمسیون روحانیون تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته و در این راستا سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی نیز به صحن علنی مجلس احضار شده است و ایشان نیز توضیحاتی ارائه داده اند.

 

وی افزود: اتاق فکری متشکل از نیروی انتظامی، استاندار، انجمن های اسلامی برای وحدت رویه در امر به معروف  و نهی از منکر، تشکیل شده است، تا در برای رفع مفاسد اخلاقی از جمله بدحجابی تدابیری اندیشیده شود.

 

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این که مجلس برای تقویت معنوی خود نیاز دارد به مراجع اتکا کند، گفت: فراکسیون روحانیون برای کسب راهنمایی از مراجع تصمیم دارد به صورت مستمر خدمت مراجع عظام برسد و در نظر داریم در این دوره به صورت متفاوتی عمل کنیم.

 

در مسأله شیعه و سنی نگاه تقریبی را تقویت کنیم

در پایان این دیدار حجت الاسلام پژمان فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، نگاه تهاجمی در دفاع از اهل بیت(ع) را موجب اختلاف بین مسلمانان دانست و تصریح کرد: باید در این خصوص نگاه تقریبی داشت؛ برخی با تصور این که دارند به ائمه(ع) خدمت می کنند، آسیب های جدی به نظام اسلامی و تشیع وارد می کنند.

 

وی حساسیت مسأله شیعه و سنی را در شهرهای مرزی زیاد دانسته و گفت: در برخی شهرهای خراسان نگاه تهاجمی برخی افراد به اهل تسنن، مشکلاتی را فراهم آورده است از جمله این که نماز جمعه در چهار نقطه شهر مشهد برگزار می شود./928/پ201/ج

 

ارسال نظرات