۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۳۹۲۶۶

روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان به ثبت رسید

خبرگزاری رسا ـ پنجم ذی القعده از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شد.
روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان به ثبت رسید

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام سعید آخوندی، سرپرست اداره فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: از امسال روز پنجم ذی القعده به عنوان روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شد.

 

وی اظهار داشت: پنجم ذی القعده روز پنجم دهه کرامت می باشد و برنامه های متعدد در سطح استان با عنوان همایش بزرگداشت امامزادگان در بقاع متبرکه پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام آخوندی خاطرنشان کرد: 12 همایش بزرگداشت امامزادگان استان در بقاع ایشان برگزار می شود.

 

وی گفت: همایش بزرگداشت بی بی شطیطه و امامزاده یحیی باغشن در نیشابور، همایش بی بی حسنیه در تربت حیدریه، امامزاده شعیب در سبزوار، امامزاده محمد عابد کاخک در گناباد و همایش امامزاده سید حمزه در کاشمر برگزار خواهد شد.

 

سرپرست اداره فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: همایش بزرگداشت امامزاده سلطان ابراهیم در قوچان، همایش امامزادگان یاسر و ناصر در طرقبه و همایش های بزرگداشت امامزاده یحیی بن زید میامی،امامزاده سید محمد(گنبد خشتی)، خواجه اباصلت و امامزاده سید عبدالعزیزدهسرخ در مشهد برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: همایش اصلی استان در امامزاده سید عبدالعزیز دهسرخ پنج شنبه 30 شهریور بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

حجت الاسلام آخوندی ادامه داد: سخنرانان این همایش ها در بقاع متبرکه شخصیت و سیره امامزادگان را بیان خواهند کرد و همچنین سخنرانان قرآنی از جمله خردسالترین نابغه قرآنی، علی امینی و حجج اسلام راستگو و غزالی به ایراد سخن می پردازند.

 

وی برنامه های این همایش ها را چنین تشریح کرد: اجرای سرود ملی امامزادگان، مسابقه کتابخوانی، نورافشانی، حضور خادمین بارگاه منور رضوی، تجلیل از خادمین امامزادگان، غبارروبی امامزاده و مزار شهدا و اهدای بسته های متبرک امامزاده را از برنامه های این همایش ها برشمرد.

 

لازم به ذکر است، این همایش ها همزمان با اقامه نمازهای جماعت یومیه برگزار می شود و تا شام میلاد امام رضا(ع) ادامه دارند./930/د102/ب

ارسال نظرات