۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۳۹۰۸۰
در نشست خبری معاون فرهنگی اوقاف مطرح شد:

از روز ملی تکریم امام زادگان تا کنگره بین المللی امام زادگان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری خود به تشریح برنامه های دهه کرامت و روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زادگان پرداخت و از برگزاری کنگره بین المللی امام زادگان در سال آینده خبر داد.
حجت الاسلام شرفخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان امام خمینی(ره) این سازمان در خیابان نوفل لوشاتوی تهران برگزار شد به تشریح برنامه های روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زادگان پرداخت.

حجت الاسلام شرفخانی در این نشست با اشاره به روند نامگذاری این روز ملی که در پی نام گذاری دهه کرامت، به پیشنهاد سازمان اوقاف و امور خیریه در شورای فرهنگ عمومی کشور و سپس در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است گفت: با توجه به این که این پیشنهاد چهاردهم شهریورماه سال جاری به تصویب رسیده است از این پس روز پنجم ذی القعده که امسال مصادف با اول مهرماه شده است مراسمات روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زادگان در آستان مقدس امامزادگان برگزار خواهد شد.

 معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری281 همایش در روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زادگان خبر داد که 31 همایش آن استانی بوده و 250 همایش آن در 250 شهرستان با عنوان همایش بزرگداشت امامزاده برگزار خواهد شد.

وی همچنین از «غبارروبی» «عطرافشانی» «آذین بندی» «خطبه خوانی» «گل افشانی» «شعرخوانی» «ارائه محصولات فرهنگی» «برگزاری نمایشگاه فرهنگی» «بلوتوث نرم افزار فرهنگی» و «اهدای پوستر یادبود» به عنوان برنامه های این همایش ها نام برد و گفت: این همایش ها در هر استان با حضور مسئولین استان برگزار شده و برنامه های خطبه خوانی و شعرخوانی را خادمین و هیئات امنای امامزادگان با لباس فرم برگزار خواهند کرد.

حجت الاسلام شرفخانی در ادامه افزود: در این روز کتابچه ای به عنوان «باغ های بهشتی» در رابطه با شخصیت امام زادگان و زیارت و آثار و برکات حضور امام زادگان در کشور ایران، و کتابچه ای با عنوان «مهر و ماه» به مناسبت دهه کرامت توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تخریب امام زاده حسن در لیبی و فتاوای شرم آور وهابیت مبنی بر تخریب امام زادگان گفت: به منظور انجام یک کار علمی در عرصه بین الملل برای تکریم و بزرگداشت امام زادگان جهان، ستاد برگزاری «کنگره بین المللی امام زادگان» تشکیل شده است که در روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زادگان موضوعات و برنامه های کنگره را اعلام خواهد نمود.

وی تبیین «جایگاه امام زادگان» «علت پراکندگی امام زادگان در ممالک اسلامی» «علت مهاجرت امام زادگان به ایران» و «جایگاه و فضیلت زیارت امام زادگان» را به عنوان اهداف این کنگره بیان کرد و گفت: دبیرخانه علمی این کنگره در دانشگاه اصفهان قرار خواهد گرفت و سال آینده شاهد خروجی این کار در عرصه بین الملل خواهیم بود.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به این که اکثر امام زادگان ایران پس از دستورات حکومت عباسی مبنی بر کشتار علویون و پس از حضور امام رضا(ع) به جهت تبلیغ و روشن‌گری علیه عباسیان و ترویج فرهنگ اسلام و محبت اهل بیت(ع) به ایران مهاجرت کرده اند اظهار داشت: امیدواریم با برنامه های روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زادگان بتوانیم آثار و برکات ایشان در رابطه با تشیع و تدین در ایران را بشناسانیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از «برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح شهرستان‌ها» «برگزاری جشن‌های مردمی رضوی در آستان امام‌زادگان کل کشور» و « اهدای 10هزار قرآن به همراه نرم افزار و کتابچه برای شرکت کنندگان در جشن های رضوی خارج از کشور توسط مبلغان قرآنی خارج کشور» به عنوان برنامه های این سازمان در دهه کرامت نام برد.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به این‌که سازمان اوقاف و امور خیریه در کنار امام‌زادگان به تجلیل علما و روحانیان تاثیرگذار نیز می‌پردازد گفت:سازمان برای تکریم آن دسته از علما که بقعه دارند و مدیریتشان با اوقاف است برنامه اجرا می‌کند اما برای آن دسته از علما که مزارشان تحت پوشش اوقاف نیست نمی‌توانیم مداخله کنیم ولی در صورت اجرای برنامه تکریم علما سازمان اوقاف همیشه مشارکت داشته و خواهد داشت.

گفتنی است وی در پایان این نشست به ارائه گزارش و توضیحاتی درباره راه اندازی مرکز تربیت مربی حفظ قرآن در قم، راه اندازی مرکز آموزش مجازی قرآن کریم، طرح تابستانی نشاط معنوی و سومین جشنواره فرهنگی هنری وقف، چشمه همیشه جاری پرداخت. /959/پ202/ص

ارسال نظرات