۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۳۹۰۱۳

کارگاه آموزشی روحانیان گفتمان‌های دینی اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی اساتید و روحانیان گفتمان‌های دینی استان اردبیل با هدف بررسی راهکارهای تبلیغ اثرگذار و مخاطب‌محور برگزار شد.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل امروز در کارگاه آموزشی اساتید و روحانیان گفتمان‌های دینی این استان بر ضرورت بررسی موضوعات مورد نیاز جامعه در اجرای گفتمان های دینی تاکید کرد و اظهار داشت: این طرح مهم ترین روش تبلیغی در تحکیم باورها و اعتقادات دینی اقشار مختلف مردم است.

 

وی خاطرنشان کرد: روحانیان در طول تاریخ با وجود ناملایمات و کاستی‌های فراوان همواره در انجام رسالت تبلیغی خود بدون هیچ چشمداشتی نقشی مهم و تاثیرگذار داشته‌اند. با توجه به موقعیت حساس جغرافیایی استان اردبیل و هم‌مزری با کشورهای همسایه شمال‌غرب ایران، مبلغان دینی وظیفه خطیری در تبیین ارزش‌های اسلامی بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام ستوده با تاکید بر این‌که مردم این استان با فشار روانی و رسانه‌ای مستقیم دشمنان اسلام مواجه‌اند، گفت: حضور معنوی و تبلیغی روحانیان توانسته در توسعه کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی مذهبی نقش بسزایی داشته باشد، در حقیقت روحانیت به‌عنوان سنگربان و دیده‌بان فرهنگی و عقیدتی نظام اسلامی بایستی با شناسایی مواضع دشمنان، جوانان را نسبت به ارزش‌های الهی حساس‌تر کنند.

 

وی با تاکید بر این‌که جنگ نرم و رسانه‌ای دشمنان حد و مرز نمی شناسد و اعتقادات اصیل مذهبی ملت ایران را نشانه رفته است، افزود: مبلغان دینی بایستی با گسترش مطالعات و اطلاعات عمومی و همچنین با تجهیز به ابزارهای نوین تبلیغی، تلاش دشمنان در ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی را خنثی کنند.

 

حجت الاسلام ستوده برگزاری جلسات گفتمان های دینی با موضوعات مورد نیاز افراد تأثیرات عمیق و ماندگاری را در ارتقای سطح دانش و بینش مخاطبان مورد تاکید قرار داد و گفت: هدف اصلی جنگ نرم‌ دشمن مخدوش کردن نشانه‌های امید و تبدیل نقاط قوت به نقاط ضعف و ترویج یأس در مردم و در نهایت ایجاد تفرقه و اختلاف است که اهمیت دادن به نیازهای فرهنگی و دینی توطئه دشمنان را خنثی می کند.

 

وی رشد و تقویت باورها و اعتقادات ناب و اصیل اسلامی را لازمه کار تبلیغ دینی دانست و افزود: تبلیغ چهره به چهره بهترین روش تبلیغ دین و یکی از راهکارهای اثرگزار برای رشد دینی و فرهنگی اقشار مختلف به ویژه اقشار تأثیرگزار است، این گفتمان ها در استان با استقبال مردم روبه رو شده و در پاسخگویی به سؤالات و شبهات مخاطبان موفق عمل کرده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه با بیان این‌که دشمنان در اهدافی دراز مدت به دنبال تضعیف ریشه‌های اعتقادی و دینی مسلمانان هستند، افزود: دشمن در هیچ جبهه‌ای نتوانست با کشور اسلامی ما مقابله کند و اکنون با جنگ نرم فرهنگی قصد تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارد.

 

حجت الاسلام ستوده از روحانیان به عنوان نقطه قابل اتکا و پشتوانه معنوی و ارزشی انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: روحانیان باید امروز پاسخگوی پرسش جوانانی باشند که از طریق رسانه‌های مختلف بارش پیام‌های انحرافی و مفاهیم القایی را شاهد هستند./935/پ203/ب

ارسال نظرات