۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۳۸۹۸۱
امام جمعه اصفهان:

مدارس علمیه خواهران از مواهب جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان در دیدار با مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، راه اندازی مدارس علمیه خواهران را از مواهب جمهوری اسلامی ایران دانست.
 آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه و در دیدار با مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان راه اندازی مدارس علمیه خواهران را از مواهب جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: قبل از انقلاب برخی از خواهران علاقمند، به دنبال یادگیری علوم دینی بودند و بعضا برخی به مدارج علمی و معنوی بالایی رسیدند، اما مدرسه علمیه خواهران به سبک کنونی پس از انقلاب راه اندازی شده است.

 وی از زحمات مدیریت مدارس علمیه خواهران تقدیر کرد و گفت: از زمانی که حجت الاسلام ابطحی این مسؤولیت را برعهده گرفته‌اند شاهد پیشرفت‌ها و اتفاقات خوبی در مدارس علمیه بوده‌ایم.

مدیر حوزه علمیه استان اصفهان به مزایای یادگیری علوم دینی از سوی خواهران اشاره کرد و افزود: علاوه بر خود‌آگاهی خواهران از مسائل اعتقادی، اخلاق و احکام، انتقال این علوم دینی به نسل های آینده نیز نکته بسیار ظریفی است که نباید نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل (ره) گفت: اگر زن سعادتمند باشد، می تواند جامعه را سعادتمند کند، از این رو است که اسلام نسبت به تربیت بانوان حساسیت ویژه‌ای دارد.

 آیت الله طباطبایی نژاد تاریخ را شاهدی بر صحت ادعای خود گرفت و اظهار داشت: در تاریخ بسیاری از فرزندان پیامبران و ائمه معصومین (ع) دیده می شوند که به واسطه مادر یا همسر منحرف، به بیراهه رفته اند اما فرزندان زنان صالح همواره صالح بوده‌اند.

 وی تصریح کرد: چه نیکوست اگر خواهران طلبه درس خود را در سطوح بالاتر ادامه داده و به عنوان اساتید دانشگاه خدمت کنند چرا که اثر گذاری انسانی که عمق مسائل دینی را درک کرده است بسیار بیشتر خواهد بود.

امام جمعه اصفهان در پایان با توجه به فعالیت وهابیت در آموزش خواهران گفت: باید در حوزه های علمیه به گونه ای برنامه ریزی شود که خواهران طلبه در فهم ادیان و پاسخ به شبهات به خوبی مجهز شوند و بتوانند فعالیت ضد شیعی وهابیت را خنثی کنند. /907/د102/ب

ارسال نظرات