۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۳۸۹۷۶
با هدف خانه‌دار شدن طلاب؛

طرح جامع مسکن طلاب و روحانیان ارائه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ طرح جامع مسکن طلاب و روحانیان با توجه به مطالعات متعدد و کسب نظر بزرگان حوزه و کارشناسان مسکن در دست تهیه است و به زودی ارائه می‌شود.
مركز خدمات حوزه‌هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد محمودی خراسانی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به احداث مسکن‌ ویژه طلاب به فرمان مقام معظم رهبری و نیاز طلاب به داشتن مسکن مناسب، از ارائه طرح جامع مسکن طلاب و روحانیان خبر داد.

 

وی گفت: طرح احداث 10 هزار واحدی مسکن طلاب، پس از تأسیس مؤسسه عمران نورگستر از 10 سال گذشته آغاز شد و امروز در سال 91 در حال تحویل هزار واحدی هفتم است و سه هزار واحد دیگر آماده بهره‌برداری بوده و تا پایان سال 92 تکمیل و تحویل طلاب می‌شود.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به اتمام طرح 10 هزار واحدی، کارگروه‌هایی به دستور رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و با حضور معاون وزیر مسکن،‌ راه و شهرسازی، مدیران و مشاوران متخصص و برخی از مسؤولان حوزه و با هدف تهیه طرح جامع مسکن طلاب و روحانیان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام محمودی خراسانی با اشاره به مطالعات متعدد و مصاحبه‌های فراوانی که با بزرگان حوزه و کارشناسان مسکن در دولت و مجلس صورت گرفته است و نیز نظرسنجی از خود طلاب، اظهار کرد: طرح جامع مسکن طلاب و روحانیان، امسال تقدیم هیأت مدیره مسکن طلاب می‌شود.

 

وی البته تجمع طلاب در منطقه پردیسان را مناسب ندانست و ادامه داد: روند احداث 10 هزار واحد مسکونی ویژه طلاب در قم و چند هزار واحد مسکونی در استان‌های دیگر آسیب‌شناسی شده و این طرح جامع پس از ابلاغ در دستور کار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قرار خواهد گرفت.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم در پاسخ به سؤالی با بیان این‌که عدم هجرت و ماندن در قم از دغدغه‌ها مرکز خدمات است، اما تجربه نشان می‌دهد که احداث واحدهای مسکونی ویژه طلاب، آسیب چندان جدی به این مقوله نمی‌زند، از افزایش چشم‌گیر در اعزام‌های تبلیغی خبر داد.

 

وی با بیان این‌که آمار هجرت برای تبلیغ معارف دین افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر هفت هزار روحانی در قم خانه‌دار شده‌اند و این در حالی است که اگر طلبه‌ای بخواهد 10 تا 15 سال در قم بماند، اما همچنان مستأجر باشد، به درس و بحثش ضربه وارد می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محمودی خراسانی در پاسخ به سؤال دیگری که از تفاوت بین طلاب ایرانی و غیرایرانی در واگذاری مسکن پرسیده بود، ابراز داشت: البته تفاوت‌هایی بین طلاب ایرانی و غیرایرانی از جهات مختلف آموزشی و معیشتی وجود دارد، اما باید شرط مالکیت خانه که همان تابعیت است را در نظر داشت.

 

وی با تأکید بر این‌که پرونده مسکن طلاب به هیچ عنوان بسته نخواهد شد و این پروژه همچنان ادامه خواهد داشت، از قرعه‌کشی هزار واحدی دهم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طلاب متقاضی دریافت مسکن برای هزار واحدی‌های جدید تا 31 شهریور مهلت دارند تسویه حساب کنند.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم میزان آورده برای هزار واحدی دهم را 12 میلیون تومان و پس از انجام مراسم قرعه‌کشی عنوان کرد و با اشاره به تأخیرهای صورت گرفته در تحویل برخی واحدها، یادآور شد: مماشات با وضعیت مالی طلاب سبب تأخیر در ساخت و ساز واحدهای مسکونی می‌شود. /920/پ202/ی

ارسال نظرات