۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۳۸۸۳۲
استاد خارج فقه و اصول خراسان:

نیت شوم دیگری پشت پرده اهانت به مسلمانان وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله اشرفی شاهرودی با محکوم کردن جسارت به ساحت پاک نبی مکرم اسلام گفت: اینها که دم از حقوق بشر می‌زنند، خود می‌دانند که اهانت‌کردن به این همه مسلمان در دنیا جنایت و ضد حقوق بشری است؛ اما باز چنین رفتاری را انجام می دهند.
ايت الله اشرفي شاهرودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی امروز در پایان درس خارج فقه خود با محکوم‌کردن این گونه اهانت‌ها، تبری از این جنایت و اعلام انزجار از عاملان این جنایت شوم را بر هر مسلمانی لازم دانست و افزود: امیر مومنان  علی (ع) در صفین هم هنگام فحش دادن برخی از یاران به معاویه، ضمن منع از این کار، کراهت خود را اعلام کرد.

آیت الله اشرفی شاهرودی گفت: این اهانت‌ها حاکی از ضعف و عدم قدرت در مقابله با مکتب اسلام است و در این گونه اعمال و رفتار، نیت سوء نهفته است که می خواهند افزون بر اذیت‌کردن مسلمانان، آنها را تا مدتی مشغول کنند و از اعمال بزرگ‌تر باز دارند و خود به جنایت دیگری دست بزنند.

استاد خارج فقه و اصول خراسان با اشاره به خاطره ای از روشنگری امام خمینی(ره) پیرامون مطالبی از کتاب شهید جاوید که مدعی عدم علم امام حسین(ع) به شهادت در قیام و رفتن به کربلا شده بود بیان داشت آن  زمان سر و صدای زیادی به پا شد و همه علما سعی در نقد کتاب و پاسخ‌گویی بودند و این به بحث اول حوزه ها تبدیل شده بود. من از مرحوم امام پرسیدم نظر شما در مورد این کتاب چیست ایشان فرمود هر چند وقت یک بار، دولت برای آن که اذهان علما را از مسائل مهم کشور و حکومت دور کند این مسائل را علم می کند و در این زمان که علما باید مردم را با تبلیغ نسبت به اعمال و جنایات شاه روشن کنند مشغول درگیری به این مطالب و پاسخ به آن می‌شوند و از رسالت خویش باز می‌مانند.

 وی در ادامه افزود: حال به نظر می‌رسد یهود و صهیونیست برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان، و درگیری و مشغولیت به این موارد و نیز کشتار آنها به چنین اعمالی دست می‌زنند.

استاد عالی حوزه علمیه خراسان گفت: اینها که دم از حقوق بشر می‌زنند، خود می‌دانند که اهانت‌کردن به این همه مسلمان در دنیا جنایت و ضد حقوق بشری است؛ اما باز چنین رفتاری را انجام می دهند. آمریکا دم از حقوق بشر می زند و عمدا خود در این اعمال مباشرت می کند و سعی در صدمه به کشورهای اسلامی و منافع آنها دارد تا به نیت و قصد شوم خود برسد.

آیت الله اشرفی در پایان با دعوت به اعلام انزجار و برائت از اعمال توهین آمیز، این جنایت شوم را محکوم کرد./933/پ202/س

ارسال نظرات