۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۳۸۶۷۸
با حضور آیت‌الله رضازاده؛

آیین آغاز سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله رضازاده گفت: کسانی که در زمان انتخابات، میان نمایندگان مختلف و مردم اختلاف می‌اندازند، در راستای شیطان و در جهت خلاف ائمه اطهار قدم برداشته‌اند زیرا هر جمعیتی که منسجم بود، پایدار می‌ماند.
ايت الله رضا زاده مرکز فقهي ائمه اطهار مشهد مرکز فقهي ائمه اطهار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مرکز فقهی ائمه اطهار واحد مشهد، صبح امروز 25 شهریور با حضور آیت‌الله رضازاده و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، نماینده ولی فقیه در امارات، در محل این مرکز در مشهد برگزار شد.
 
آیت‌الله رضازاده در ابتدای این مراسم به شخصیت علمی امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین کار امام صادق(ع) انقلاب فرهنگی بود که با توجه به فرصت پیش آمده در زمان ایشان انجام شد.
 
وی افزود: یکی از دیگر از کارهای حضرت صادق(ع) این بود که قبر حضرت علی(ع) را که از زمان شهادت ایشان، مخفی بود به برخی از خواص و بزرگان تشیع، معرفی کردند.
 
وی تصریح کرد: از کارهای مهم امام ششم، ترغیب خواص به رفتن کربلا بود، ایشان برای نخستین بار در میان تشیع راه کربلا را باز کردند و به شیعیانشان فهماندند که باید با امام حسین(ع) ارتباط داشته باشند تا زمان امام رضا(ع) که این کار با جدیت بیشتری پیگیری شد و شیعیان متوجه شدند که باید این چراغ روشن بماند.
 
این مدرس سطوح عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: امام صادق(ع) در زمان حیات خود عظمت تشیع را در انسجام و وحدت معرفی کردند و به یکی از شاگردانشان وکالت کامل دادند که در میان شیعان بگردد و اگر احساس کرد بین دو نفر اختلافی نسبی است که با پول از بین می‌رود، با اختیار خود از پول امام استفاده کرده و اختلاف را حل کند.
 
وی با تأکید بر این‌که از نظر ائمه(ع)، انسجام شیعیان، بسیار مهم و اختلافشان بسیار خطرناک است، گفت: هنگامی که شیطان میان دو مؤمن اختلاف می‌اندازد، خندیده و می‌گوید: «فُزتُ»، یعنی به آخرین هدف رسیدم.
 
وی در پایان گفت: از این مطالب، مشخص می‌شود، کسانی که در زمان انتخابات، میان نمایندگان مختلف و مردم اختلاف می‌اندازند، در راستای شیطان و در جهت خلاف مسیر ائمه اطهار(ع) قدم برداشته‌اند زیرا هر جمعیتی که منسجم بود، پایدار مانده و طبیعی است که اگر اختلاف ایجاد شد، موجب فروپاشی آن خواهد بود.
 
گفتنی است، واحد مشهد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) واقع در خیابان آیت‌الله بهجت مشهد است و در سطوح عالی درس خارج و رسائل و مکاسب، فعالیت می‌کند./932/پ202/س
ارسال نظرات