۲۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۱۳۸۴۴۶
نماینده خبرگان رهبری:

روحانیان در اوج مظلومیت از رسالت خطیر خود غافل نشده‌اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: علما و روحانیت هیچ گاه گرسنگی عده ای و سیری افراطی عده دیگر را تحمل نمی کنند، لباس روحانیت قداست دارد و باید این قداست پاس داشته شود.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در کنگره بزرگداشت 38 شهید طلبه و روحانی این استان به تشریح نقش روحانیت در تاریخ تشیع پرداخت و اظهار داشت: مجاهدت علما تنها در دوره‌ای خاص خلاصه نمی شود، روحانیت نه تنها در جنگ بلکه از دوران پایه‌گذاری جامعه مدنی از سوی پیامبر اکرم(ص) نقش آفرین بوده است.


امام جمعه اردبیل با بیان این‌که نگاهی به تاریخ نشان می دهد که دل‌های مردم در تسخیر علماست، تصریح کرد: این امر به علت آن است که علما و روحانیت هیچ گاه گرسنگی عده ای و سیری افراطی عده دیگر را تحمل نمی کنند، لباس روحانیت قداست دارد و باید این قداست پاس داشته شود.


وی با تاکید بر این‌که روحانیان و علمای مجاهد در اوج مظلومیت از رسالت خطیر دینی خود غافل نشده‌اند، خاطرنشان کرد: از دوران رسول خدا خون علما به ناحق ریخته می شود، هرجایی که حق مظومی به ناحق خورده می شود، علما به دادستانی از حق مظلوم حضور داشته اند که نشان از حق طلبی و عدالت خواهی این قشر فرهیخته است.


نماینده خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که روحانیت هیچگاه با ظالمان سازش نکرده و بر حفظ کرامت بشریت تاکید داشته است، تصریح کرد: علما و روحانیان حق طلب در برابر آنهایی که حق وِیژه برای خود درنظر گرفته اند، ایستاده و با آنها مبارزه کرده اند و این مبارزه همچنان ادامه دارد.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی در ادامه دوران دفاع مقدس را تجلی مبارزات روحانیت علیه باطل دانست و اظهار داشت: اگر امروز دارای عزت و عظمت هستیم، مرهون مجاهدت روحانیانی است که نه تنها در میدان تبلیغ بلکه در میدان جهاد افتخار آفرین بودند.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری کنگره شهدای روحانی اردبیل گفت: شهدا حق ویژه‌ای بر گردن ما دارند که در این میان شهدای طلبه و روحانی درخشندگی ویژه‌ای دارند،شایسته است در این محافل نقش شهدای روحانی به خوبی تبیین شود.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به نمونه‌های بارز از شهدای روحانی در عصر معاصر افزود: خاندان حکیم با تقدیم 63 شهید در طول تاریخ نمونه‌ای از مجاهدت و ایثارگری روحانیت مجاهد است که هرگز در برابر جاهلان ساکت ننشسته و با بصیرت خود زنگ خطر را برای مردم به صدا در‌آورده‌اند.


گفتنی است، در پایان این کنگره از وب سایت، کتاب و نرم افزار قافله عشق و همچنین از یادمان 38 شهید روحانی استان در مقابل مصلی اردبیل پرده برداری شد./935/پ202/ع

ارسال نظرات