۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۳۸۲۵۲
مدیر حوزه علمیه دماوند:

حوزه های علمیه دنباله‎رو مبارزه ضد جهل امام صادق باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام صادق دماوند با اشاره به نقش امام صادق(ع) در به وجود آمدن حوزه علمیه اظهار داشت: یکی از ویژگی های هر امام سیطره علمی و مرجعیت علمی است که اگر نگاهی به تاریخ اسلام بیاندازیم خواهیم دید که ایشان در رأس دانشگاه ها و حوزه های علمیه بودند.
شهادت امام صادق بقيع

 

حجت الاسلام رضا حاجی آقایی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) دماوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: امام صادق(ع) از نظر علمی دارای ابعاد مختلف اصیلی بودند که اگر جوامع اسلامی آن زمان قدر ایشان را می دانستند به نظر می رسد که باید فضای جهل آن زمان از بین می رفت.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق دماوند به عملکرد حوزه های علمیه در رسیدن به اهداف والای اسلامی اشاره و تأکید کرد: حوزه های علمیه اگر در مسیر زهد و علم امام صادق(ع) قرار بگیرد و از علوم نابی که در اختیار ما قرار داده اند استفاده بهینه کند می تواند دنباله رو فضای ضدجهل و ناتمام زمان امام صادق(ع) باشد.

وی افزود: اگر حوزه علمیه در مسیر دنباله رو بودن فضای ضد جهل در جوامع اسلامی کم کاری کند معصیت کرده است و باید در این راه تلاش خود را بکنند.

حجت الاسلام حاجی آقایی شناخت مظلومیت امام صادق(ع) را ضروری دانست و ابراز داشت: یک عالم ربانی زمانی مظلوم است که علم ایشان در جامعه فراگیر نشود و متأسفانه مردم آن زمان از علم این بزرگوار استفاده نکردند.

وی افزود: فقه بستر های زندگی را فراهم می کند که این بستر را حوزه های علمیه به وجود می آورند و در این امر حوزه های علمیه باید چراغ هدایت مردم باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق دماوند در پایان تصریح کرد: یک عالم بزرگی در رأس حوزه های علمیه قرار بگیرد که نسبت به اطراف آگاه باشد، در حال حاضر ما در فضای حوزه های علمیه بسیاری از محدودیت های اشتباه را داریم که باید اصلاح شود./957/ت303/ب

ارسال نظرات