۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۳۸۲۰۱
رییس سازمان بازرسی کل کشور:

سازمان بازرسی کشور در برابر موقوفه خواران کوتاه نمی‌آید

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت:‌ سازمان بازرسی کشور به هیچ یک از مدعیان حقوقی و حقیقی بها نخواهد داد و با پایبندی برمنویات مقام معظم رهبری، در برابر موقوفه خوارن ایستادگی می‌کند.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي، رئيس سازمان بازرسي کل کشور
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم دومین دوره نشست تخصصی معاونان و مدیران ادارات کل سازمان اوقاف و امور خیریه که عصر روز گذشته، 19 شهریورماه در سالن اجتماعات هتل مشهد برگزار شد با اشاره به وجود 8 هزار بقعه متبرکه و امام‌زاده در کشور، وجود این اماکن را یک امتیاز مثبت جهت فعالیت‌های اعتقادی و فرهنگی و جذب مردم دانست.
حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه کلیه نظارت‌های سازمان بازرسی کشور با هماهنگی دفتر مقام معظم رهبری انجام می‌شود، گفت: با توجه به گستردگی فعالیت‌های سازمان بازرسی کل کشور، باید سازمان‌های مختلف با عملکرد صحیح خود، از ضرورت نظارت بر عملکرد خود بکاهند.
مدیرگروه سیاسی دفتر مقام معظم رهبری، نظارت سازمان بازرسی کل کشور بر سازمان اوقاف را نظارتی درون‌سازمانی دانست که با رویکردی دوستانه صورت می‌پذیرد و گفت: این نظارت نیازمند همکاری همه جانبه میان این دو سازمان است.
حجت الاسلام پورمحمدی خطاب به مدیران اوقاف استان‌ها اظهار کرد: از آنجا که روحانیت مدل جدیدی از حکومت را به دنیا عرضه کرده است، قرار گرفتن روحانیون در رأس امور، حساسیت بیشتری ایجاد کرده و وظایف ما را در قبال این مسئله سنگین‌تر کرده است؛ لذا باید با سخت‌گیری بیشتر و رویکردی عدالت محور به این امر نگریست.
وی افزود: دادگاه ویژه «روحانیت» به عنوان یکی از دستگاه‌های دقیق قضایی از دستاوردهای رهبر کبیر انقلاب است که به سلامت کاری روحانیت کمک می‌‌کند و این خود در نهایت به سلامت نظام اسلامی منجر می‌شود، زیرا نظام جمهوری اسلامی با روحانیت گره خورده است.
وزیر سابق کشور در رابطه با مبارزه با موقوفه‌خواران تأکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور به هیچ یک از مدعیان حقوقی و حقیقی بها نخواهد داد و با پایبندی برمنویات مقام معظم رهبری، در برابر موقوفه‌خوارن ایستادگی می‌کند.
حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: البته در این زمینه سازمان اوقاف نیز باید دادخواست‌های مستدلی در رابطه با موقوفه خواران به سازمان بازرسی کل کشور ارجاع دهد و از سوی دیگر تلاش کند تا وسیله‌ای برای رسیدن افراد خاص به منافع شخصی نباشد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه نمی‌توان با روش‌های سنتی به شیوه‌های نوین اداری دست یافت، گفت: باید زمینه تحول فکری ـ فرهنگی روحانیت در امور اداری ایجاد شود تا بتوان بدین وسیله فرهنگ نوینی را شکل داد.
رییس سازمان بازرسی کل کشور لازمه این امر را طراحی سامانه‌ای دانست که بر اساس آن مدیریت اوقاف با مدیریت اداری تفاوت داشته باشد و افزود: نگاه مسؤولان اوقاف باید نگاهی متحول باشد که ثمره این تحول در قالب امور فرهنگی، اعتقادی و معارف دینی در نهایت به ترویج شرعیات منتهی می‌شود.
پورمحمدی با اشاره به آسیب‌های متعدد در نظام اداری گفت: بنای نظارت و پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور، سخت گیری‌های بی اساس نیست، بلکه نظارت این سازمان در خدمت تقویت مدیریت سازمان‌های مختلف و با رویکردی ارشادی است.
وی در پایان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر نظارت دقیق سازمان‌های مختلف از یک سو و به اجرا درآمدن قانون ارتقای سلامت اداری از سوی دیگر، تمامی اقدامات سازمان بازرسی کل کشور را در جهت ایجاد بستری سالم در جامعه عنوان کرد./997/د102/ن
ارسال نظرات