۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۳۷۹۲۲
با سخنرانی آیت الله خاتمی؛

آیین افتتاحیه دوره ی تخصصی بصیرت سیاسی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه دوره تخصصی بصیرت سیاسی ویژه طلاب نخبه سراسر کشور ساعت 16 امروز با سخنرانی آیت الله خاتمی برگزار شد.
مراسم افتتاحيه دوره تخصصي بصيرت سياسي طلاب نخبه سراسر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه دوره تخصصی بصیرت سیاسی ویژه طلاب نخبه سراسر کشور ساعت 16 امروز در تالار ابن سینا دانشگاه شهید عباسپور تهران برگزار شد.

آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری در این آیین، با اشاره به مخالفت ها با حرکت های سیاسی روحانیان در زمان رژیم ستم شاهی تصریح کرد: یکی از خدمات بزرگ امام خمینی(ره) مخالفت با تز جدایی دین از سیاست بود.

وی مبنای عینیت دیانت و سیاست را سیره و روایات اهل بیت(ع) دانست و گفت: سیاست منهای دین و اخلاق سیاست لاییک است و سیاست لاییک قطعا از دین جداست.

امام جمعه ی موقت تهران افزود: اینکه روزنامه یا سایت خبری اقدام به شایعه پراکنی کند یا دروغ مدار باشد، مصداق سیاست لاییک است.

گفتنی است بازدید از جماران و کلاس آشنایی با تهدید ها و فرصت های فضای سایبری از دیگر برنامه های این دوره در روز شنبه هجدهم شهریور ماه می باشد.

همچنین می توان از «اهداف و جریان های سیاسی» «ارایه عملکرد دولت نهم و دهم» «بیداری اسلامی و نقش حوزه و روحانیت در آن» «امنیت داخلی و منطقه ای و مؤلفه های اقتصاد مقاومتی» «روحانیت، مشرطه و انقلاب اسلامی» «آشنایی با دیدگاه های مقام معظم رهبری» «جریان شناسی حوزه و روحانیت» «اخلاق سیاسی»‌ «روش تحلیل سیاسی» «مبانی سلسی گری» «فقه سیاسی شیعه و سیاست مدرن» و «آشنایی با مسایل آمریکای لاتین» به عنوان عناوین کلاس های این دوره و بازدید از «حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)» «حرم حضرت امام خمینی(ره)» «هییت دولت» و پخش فیلم به عنوان برنامه های جانبی این دوره در روز های آتی نام برد.

لازم به ذکر است این دوره به همت اداره کل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه های علمیه ی سراسر کشور برای 180 نفر از طلاب نخبه ی سراسر کشور  برگزار می شود و تا بیست و سوم شهریور ماه ادامه دارد./959/پ202/ص

ارسال نظرات