۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۳۷۷۹۴
معاون امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه؛

مرکز آموزش مجازی قرآن کریم سازمان اوقاف راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای دومین مرحله طرح تربیت قرآن کریم به صورت مجازی خبر داد.
مصحف قرآن کتاب قرآن عکس قرآن قران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون امور فرهنگی این سازمان گفت: در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن در کشور، سازمان اوقاف تربیت یک میلیون حافظ قرآن را در دوره چهار ساله تعهد کرده است.

وی گفت: گام اول برای تحقق این مسأله با اجرای طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم برداشته شده است که بر اساس آن تا پایان سال جاری 250 هزار نفر حافظ قرآن خواهند شد.

این مسؤول با بیان این‌که تاکنون 132 هزار نفر از سراسر کشور برای حضور در طرح نام‌نویسی کرده اند، خاطرنشان کرد: کلاس‌ها در آستان مقدس امامزادگان، بقاع متبرکه و همچنین مساجد محوری شهرها تشکیل شده است.

حجت الاسلام شرفخانی از سهمیه سه هزار نفری دانشگاه علوم قرآنی برای تربیت حافظان قرآن کریم خبر داد و گفت: علاوه بر طرح سراسری تربیت حافظان قرآن، امسال دوره های حفظ و تربیت حافظ قرآنی از دروس الزامی دانشجویان بیست و یک دانشکده علوم قرآنی سراسر کشور است.

به گفته وی، جامعه القرآن به عنوان بزرگترین موقوفه قرآنی کشور نیز مکلف به تربیت حافظان قرآن شده است.

معاون امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‌که دومین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم از طریق فضای مجازی خواهد بود، گفت: در این دوره‌ها آموزش حفظ قرآن کریم به صورت غیر‌حضوری انجام می‌شود.

حجت الاسلام شرفخانی گفت: همه مراحل این دوره از تربیت حفاظ قرآنی اینترنتی خواهد بود به گونه‌ای که نام‌نویسی و حتی برگزاری آزمون‌ها نیز در فضای مجازی انجام خواهد شد.

این مسؤول در ادامه تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را به عنوان اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعلام و تصریح کرد: بر این اساس طرح جامعی طراحی شده است تا با محوریت اجرای برنامه‌های فرهنگی، ساخت و ساز و عمران و ایجاد زیر ساخت‌های نرم‌افزاری فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه، چشم‌انداز قطب فرهنگی‌شدن این اماکن مقدس را تحقق بخشد.

وی راه‌اندازی مراکز فرهنگی ـ قرآنی در آستان مقدس امامزادگان را از دیگر برنامه‌های سازمان اعلام کرد و گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه همه هشت هزار امامزاده و بقعه سطح کشور به مراکز فرهنگی ـ قرآنی مجهز خواهند شد.

حجت الاسلام شرفخانی از راه‌اندازی یک هزار و ششصد مرکز فرهنگی ـ قرآنی در سال گذشته خبر داد و گفت: راه‌اندازی دو هزار مرکز نیز در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه تا پایان امسال برنامه‌ریزی شده است.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی همچون سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، ضیافت الهی، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی، سوگواره بصیرت عاشورا و جشن آرامش بهاری را از وظایف مراکز فرهنگی قرآنی اعلام کرد و یادآور شد: برگزاری مراسم‌ها در مناسبت‌های دینی مذهبی، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، ایجاد کتابخانه‌های فیزیکی نیز از برنامه‌های مراکز فرهنگی قرآنی است.

معاون امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تا پایان امسال در بیست امامزاده و بقعه آذربایجان غربی مرکز فرهنگی ـ قرآنی راه‌اندازی می‌شود.

گفتنی است، حجت الاسلام شرفخانی، معاون امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به منظور بررسی موانع و راهکارهای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم به آذربایجان غربی سفر کرده بود./997/د102/ن

ارسال نظرات