۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۳۷۶۲۳

2800 اثر به جشنواره عکس رضوی ارسال شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: دو هزار و 815 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری عکس رضوی ارسال شده است.
حرم رضوي، امام رضا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده اظهار داشت: تاکنون دو هزار و 815 اثر از 360 هنرمند عکاس از 67 شهر و 32 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که داوری آثار ارسالی را هنرمندان و اساتید پیشکسوت هنر عکاسی همچون محمدمهدی رحیمیان، سیدعباس میرهاشمی، فرهاد سلیمانی، اسماعیل عباسی و مجید ناگهی  بر عهده دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در هر جامعه‌ای باورهای دینی مهمترین و شگرف ترین تاثیر را بر روی هنر و آثار هنری هنرمندان داشته و روان خلاق هنرمندان متعهد را تحت تاثیر قرار داده اند. در این جشنواره هم تولید آثار ارزشمند و مبتنی بر محتوای غنی باید هدف غائی و متعالی ترین آرمان آن باشد.

 

به گفنته وی جشنواره سراسری عکس رضوی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، شورای فرهنگ عمومی استان، انجمن هنر عکاسی و کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نخستین مسابقه قانون مطبوعات همزمان با هفتمین نمایشگاه مطبوعات برای اصحاب رسانه، دومین سمینار علمی تخصصی شهر و رسانه در آبان ماه سال‌ جاری و برگزاری کلاس‌های آموزش روزنامه‌نگاری شامل روزنامه نگاری بحران مقدماتی و پیشرفته و حقوق مطبوعات و صفحه‌آرایی مطبوعات امسال برگزار می‌شود.

 

داننده تصریح کرد: در حال حاضر 133 نشریه در آذربایجان‌شرقی مجوز فعالیت دارند که از این تعداد نشریه هشت نشریه در قالب روزنامه مجوز فعالیت دارند و به صورت روزانه منتشر می‌شوند و همچنین 40 هفته‌نامه، 39 فصلنامه، 29 ماهنامه، دو سه هفته‌نامه، دو سه شماره در هفته مجوز صدور دارند.

 

وی با اشاره به این‌که در سال گذشته هفت نشریه علمی تخصصی در سطح استان مجوز فعالیت دریافت کردند و 174 نشریه نیز در انتظار دریافت مجوز قرار دارند، تصریح کرد: رسانه‌ها بهترین پل ارتباطی ارتباطی میان مردم و مسؤولان هستند و بایستی نقش و جایگاه فعالان این عرصه شناسانده شود./935/د102/ب

ارسال نظرات