۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۳۷۶۱۲

تحصیل 125 طلبه در جامعه المصطفی واحد گرگان

خبرگزاری رسا ـ مدیر جامعه المصطفی واحد گرگان با اشاره به سابقه 15 ساله جامعه المصطفی واحد گرگان، افزود: در حال حاضر 125 طلبه در این واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
جامعه المصطفي العالميه

 

حجت‌الاسلام کریم رفیعی، مدیر جامعة‌المصطفی واحد گرگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان با اشاره به فعالیت علمی واحد جامعه المصطفی در استان، گفت: این واحد در شهرهای تهران، قم، اصفهان، مشهد و گرگان مشغول فعالیت علمی هستند.

 

وی با اشاره به سابقه 15 ساله جامعه المصطفی واحد گرگان، افزود: در حال حاضر 125 طلبه در این واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند.

 

حجت الاسلام رفیعی با بیان این که جامعه المصطفی از مراکز علمی و آموزشی معتبر آیسسکو و عضو اتحادیه دانشگاه های جهان به شمار می رود، خاطرنشان کرد: میزان استقبال تحصیل دراین مرکز علمی هر ساله بیشتر می شود.

 

مدیر جامعه المصطفی واحد گرگان با بیان این که هرساله هیأت های مختلف مذهبی و فرهنگی از کشورهای گوناگون برای بازدید و آشنایی با این مرکز به استان سفر می کنند، ادامه داد: در سال گذشته نیز هیأت هایی از کشورهای چین، کوزوو، سودان، لبنان و لیبی و غیره از این مرکز بازدید داشته اند.

 

وی با بیان این که خوشبختانه شرایط این مرکز برای جذب طلاب خارجی فراهم است، ادامه داد: واحد گرگان یکی از مراکز مهم آموزشی در کشور محسوب می شود.

 

حجت الاسلام رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که توجه به مسأله تهذیب در جامعه المصطفی به طور جدی در کنار مباحث آموزشی دنبال می شود، گفت: توجه به مسائل اخلاقی وتربیتی در حوزه ها در برخی موارد حتی با اهمیت تر از مسائل آموزشی است.

 

وی توجه به مسأله تهذیب درحوزه های علمیه را سبب تقویت امور علمی و آموزشی طلاب دانست و خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی مناسب مباحث اخلاقی درمدارس علمیه از حاشیه خارج شوند و در متن برنامه های آموزشی و علمی حوزه ها قرارگیرند.

 

وی درادامه با اشاره به این که توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی درجامعه المصطفی پررنگ است، ادامه داد: گروه های مختلف علمی و تربیتی درکنار مباحث آموزشی دراین مرکز دنبال می شود.

 

مدیر جامعه المصطفی واحد گرگان با تأکید براین که آموزش تربیت محور باید رویکرد حوزه‌های علمیه کشور باشد، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی نیز این رویکرد را در دستور کار خود قرار داده و دنبال می کند.

 

حجت الاسلام رفیعی با بیان این که جامعه المصطفی کشور دارای یک نظام نامه تربیتی مناسبی است، گفت: برنامه های اخلاقی و تربیتی تحت همین نظام نامه در واحدهای مختلف اجرایی می شود./950/ت302/ب

ارسال نظرات