۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۳۶۴۰۴
امام جمعه چالوس:

اجلاسیه شانزدهم فرصت ارزنده ای برای تبیین ابعاد بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس به بیداری اسلامی اشاره کرد و با بیان این که اجلاس جنبش عدم تعهد فرصت مغتنمی برای تبیین ابعاد بیداری اسلامی و شکست توطئه های استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: جنبش عدم تعهد باید زمینه توقف ظلم جهانی را فراهم کند.
امام جمعه چالوس


حجت‌ا‌لاسلام محمدمهدی راشدی، امام جمعه چالوس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران با اشاره به در پیش بودن برگزاری شانزدهمین اجلاس غیر متعهد ها به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، این نشست بین المللی را فرصتی برای شکست خط تحریم و فشارها علیه کشورمان دانست.


وی میزبانی کشورمان از این اجلاسیه را نشان دهنده اقتدار نظام اسلامی در عرصه بین المللی دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید از این فرصت در جهت بیان دیدگاه های به حق نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره گیرد.


امام جمعه چالوس برگزاری این اجلاس بین المللی را نشان دهنده شکست توطئه های دشمنان نظام در به انزوا کشیدن ایران اسلامی دانست و افزود: امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار بین المللی قرار دارد.


حجت الاسلام راشدی با بیان این که برگزاری این نشست جهانی می تواند زمینه ساز ارتقای روابط سیاسی و اقتصادی ایران اسلامی با دیگر کشورهای عضو این جنبش باشد، تصریح کرد: مسؤولان باید از این شرایط مناسب در جهت تقویت جایگاه نظام در دنیا بهره گیرند.


امام جمعه چالوس با بیان این که این اجلاس زمینه را برای تبیین دستاوردهای 33 ساله انقلاب اسلامی فراهم کرده است، بیان داشت: باید دستاوردهای انقلاب از سوی مسؤولان کشورمان برای رؤسای کشورهای شرکت کننده در این اجلاس به خوبی تبیین شود تا آنها بیشتر با جایگاه انقلاب اسلامی آشنا شوند.


وی به بیداری اسلامی اشاره کرد و با بیان این که اجلاس جنبش عدم تعهد فرصت مغتنمی برای تبیین ابعاد بیداری اسلامی و شکست توطئه های استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: جنبش عدم تعهد باید زمینه توقف ظلم جهانی را فراهم کند.


امام جمعه چالوس با اشاره به این که امروز همه توان و سرمایه ظالمان عالم برای انحراف در بیداری اسلامی در منطقه به کار گرفته شده است، گفت: جنبش عدم تعهد ظرفیت بسیار مناسبی برای برچیدن ظلم و استکبار در جامعه جهانی است.


حجت الاسلام راشدی با بیان این که استکبار جهانی تلاش می‌کند از طریق ترور شخصیت‌ها، بمب‌گذاری اماکن مقدس، دخالت در کشورها و تجاوز به حقوق ملت‌ها و کشورها به اهداف خود برسد، گفت: ایجاد همگرایی میان کشورهای عدم جنبش عدم تعهد می تواند زمینه ساز جهانی عاری از ظلم و تعدی باشد.


وی با بیان این که اجلاسیه شانزدهم بهترین فرصت برای شکستن فضای رسانه ای ایجاد شده از سوی غرب علیه کشورمان است، خاطرنشان کرد: این اجلاس می تواند زمینه تقویت همکاری های دو جانبه میان ایران اسلامی و دیگر کشورهای عضو را فراهم کند.

 

امام جمعه چالوس با اشاره به این که ممکن است بسیاری از کشورها با پیشرفت های گسترده کشورمان در بخش های مختلف در سه دهه اخیر آشنایی نداشته باشند، ادامه داد: این اجلاس می تواند تصویر روشنی از اقتدار کشورمان در بخش های مختلف را به شرکت کنندگان ارائه دهد./950/ت302/ب

ارسال نظرات