۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۱۳۶۳۵۲
آیت الله موسوی جزایری:

رویارویی مذاهب اسلامی هدف دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: دشمنی و تفرقه میان مسلمانان، خواست دشمن است که بتواند همواره تضاد و رویارویی مذاهب اسلامی را ایجاد کند.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شب گذشته در ارتباط زنده با شبکه ولایت از اهواز، افتتاح استودیو تلویزیونی ماهواره ای مرکز فرهنگی رسانه ای امیرالمؤمنین(ع) خوزستان را تبریک گفت و افزود: ان شاء الله در آینده شاهد افتتاح شبکه ماهواره ای به زبان عربی از استان خوزستان باشیم.

وی با اشاره به تبلیغات مسموم و ارائه تصویر ناصحیح از مردم خوزستان از سوی شبکه های ماهواره ای وهابیت، تصریح کرد: استان خوزستان از جمله موفق ترین استان های کشور و مهد تشیع و دروازه ورود تشیع به ایران به حساب می آید و مردم ولایتمداری دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ولایتمداری و عشق سوزان به اهل بیت(ع) مردم خوزستان در برنامه های مذهبی سال همچون عیدغدیر، نیمه شعبان، ایام فاطمیه، عاشورای حسینی و آخر صفر بروز می یابد، تأکید کرد: خوشبختانه در خوزستان در برنامه های مذهبی شاهد حضور پنجاه و حتی صد هزار نفری مردم هستیم.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که 6 هزار حسینیه و سه هزار مسجد در استان خوزستان وجود دارد، ابراز داشت: این مساجد و حسینیه ها، فعال و دارای برنامه های فرهنگی، علمی و مذهبی در طول سال هستند.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان با ابراز این که حوزه  علمیه خوزستان پس از قم دارای رتبه نخست در کشور است و در همه شهرها و در برخی از بخش های استان مدرسه علمیه وجود دارد، گفت: چهار هزار طلبه برادر و دو هزار طلبه خواهر در حوزه علمیه خوزستان مشغول به تحصیل هستند.

مدرس درس خارج حوزه علمیه خوزستان همچنین به وجود درس خارج قوی فقه و اصول در استان اشاره کرد و افزود: در این درس خارج چند صد نفری از مجتهدان و یا قریب به اجتهاد شرکت می کنند، همچنین مدرسان دروس کفایه و مکاسب زیادی در مدارس علمیه استان وجود دارند.

وی در ادامه سخنانش با بیان این که با وجود این مراکز دینی برخی ها که از طبقات روشن فکر و تحصیل کرده هستند نمی توان با این مراکز با آنان سخن گفت، اظهار داشت: در راستای انجام وظیفه و ادای دین و حضور در مجامع آنان تصمیم به راه اندازی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری گرفتیم.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که در این دانشگاه علاوه بر ادبیات عرب، فلسفه اسلامی و فقه و مبانی حقوق، رشته نوینی با نام کلام شیعه راه اندازی شده است، عنوان داشت: همچنین در صدد هستیم که رشته هنر اسلامی نیز که مورد نیاز جامعه اسلامی است در این دانشگاه تأسیس کنیم.

وی وجود عشایر ولایتمدار و غیور عرب و همچنین لر و بختیاری در خوزستان را از نقاط مثبت این استان برشمرد و افزود: این مجموعه ها پشتیبانی قوی برای نظام اسلامی و سد محکمی در برابر یاوه گویی های دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که پیام ما از استان ولایتمدار خوزستان به جهانیان پیام محبت است که پیام دین اسلام، پیامبراکرم(ص) و عقل است، تصریح کرد: دشمنی و تفرقه  میان مسلمانان، خواست دشمن است که بتواند همواره تضاد و رویارویی مذاهب اسلامی را ایجاد کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: زندگی برادری و محبت آمیز مسلمانان قرن ها است که وجود داشت و بحث و گفتگو منافاتی با زندگی باهمدیگر ندارد چراکه طبع تفکر دینی و تکامل فکری اقتضا می کند که با هم بحث کنیم اما این به معنای دعوا و تفرقه نیست.

آیت الله موسوی جزایری در پایان سخنانش با اشاره به این که ما با اهل سنت کشور در ارتباط و با هم برادر صمیمی هستیم و به همدیگر کمک می کنیم، عنوان کرد: امیدواریم این تجربه ما در جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان تکرار شود./9463/پ202/ب

ارسال نظرات