۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۳۶۰۳۲
آیت الله موسوی جزایری هشدار داد:

شبکه های ماهواره ای حقانیت شیعه را هدف قرار داده اند

خبرگزاری رسا ـ استاد عالی حوزه علمیه خوزستان به تبلیغات دشمن به خصوص فرقه ضاله وهابیت در رابطه با حقانیت تشیع اشاره کرد و افزود: در برهه کنونی انواع شبکه های ماهواره با زبان های مختلف در حال فعالیت هستند و جز سخنان باطل و یاوه گویی مطلب دیگری بیان نمی کنند.
آيت الله موسوي جزايري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،  آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در جلسه هم اندیشی غدیر خم به تفاوت آیات قرآن با احادیث قدسی اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از سخنان خداوند متعال آیات قرآن مجید را تشکیل داده اند و دلیل آن تحدی یعنی مبارزه طلبی پیامبر بوده است و این آیات با فصاحت و بلاغت خاصی به صورت معجزه بر پیامبر نازل می شدند و بعد از آن پیامبر از سایرین جهت همانند آوردن آن دعوت به مبارزه می کرد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در ادامه افزود: در حدیث قدسی سخنان خداوند متعال به صورت عادی به وسیله جبرئیل بر پیامبر خداوند نازل می شد و پیامبر آن را برای مردم بازگو می کردند که این احادیث نیز علاوه بر واجب بودنشان، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

 آیت الله موسوی جزایری با اشاره به حدیث قدسی« وِلایَةُ عَلِیِّ بْنِ أبی طالبٍ حِصْنی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنی اَمِنَ مِنْ عَذابی» خاطرنشان کرد: این حدیث بشارت بزرگی برای انسان است؛ چرا که شأن قلعه، حفظ جان انسان است و در زمانی که انسان بیرون از قلعه باشد در خطر است و اگر می خواهد جانش را از خطر حفظ کند باید در قلعه باشد و از خداوند متعال می خواهیم تا نام ما را در زمره فعالان غدیر ثبت و ضبط کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تمام امید شیعیان رضایت امیر مؤمنان(ع) در روز قیامت است ابراز داشت: طبق روایات تمام افراد مولا علی (ع) را در زمان مرگ زیارت می کنند، اما انسان مؤمن خندان مولایش را ملاقات می کند و منافقان و بدکاران به واسطه ظلم و ستم خود با حالی گریان و نالان از دنیا می روند.

وی با بیان این که نام دیگر قیامت یوم الحسره نیز می باشد گفت: ممکن است انسان در این دنیا مرتکب عملی شود که در آخرت از انجام آن پشیمان شود؛ چرا که عده ای از افراد با اعمال خود به اسلام و مسلمین خیانت کردند.

 آیت الله موسوی جزایری خود تقصیری را از نشانه های مؤمن برشمرد و ابراز داشت: مقصر دانستن به معنای این است که انسان همواره خود را در مقابل ادای تکلیف الهی مقصر بداند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به تبلیغات دشمن به خصوص فرقه ضاله وهابیت در رابطه با حقانیت تشیع اشاره کرد و افزود: در برهه کنونی انواع شبکه های ماهواره با زبان های مختلف در حال فعالیت هستند و جز سخنان باطل و یاوه گویی مطلب دیگری بیان نمی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به حوزه علمیه فعال و پویای استان خوزستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 4000 هزار نفر از برادران در مدارس علمیه و بیش از 5000 نفر از خواهران استان خوزستان در مقاطع مختلف حوزوی مشغول به تحصیل و فراگیری علوم اسلامی هستند که ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج آموزه های اصیل اسلامی را به وجود آورده است.

 آیت الله موسوی جزایری با اشاره به وجود دانشگاه امیر المؤمنین(ع) در شهرستان اهواز اظهار داشت: در این دانشگاه که به صورت رسمی در مقاطع کارشناسی و دکتری در حال فعالیت است، طلاب و دانش پژوهان مستعد از طریق تجربه ها و علوم اساتید مطرح کشور تربیت می شوند و در آینده به عنوان استاد به فعالیت می پردازند./9464/پ202/ب

ارسال نظرات