۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۳۵۹۲۵
آیت الله نورمفیدی:

روز قدس صبغه دفاع از مظلوم پیدا کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روز قدس صبغه دفاع از مظلوم پیدا کرده است، ادامه داد باید زمینه ای فراهم شود تا همه کشورهای آزادی خواه در این روز در دفاع از ملت های مظلوم به پا خیزند.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس در کشور، گفت: امام راحل با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، مسأله فلسطین را به یک موضوع جهانی تبدیل کردند.


وی دفاع از همه مظلومان عالم را از دیگراهداف این نامگذاری دانست و خاطرنشان کرد: امروزاین روز در بسیاری از کشورهای جهان گرامی داشته می شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روز قدس صبغه دفاع از مظلوم پیدا کرده است، ادامه داد باید زمینه ای فراهم شود تا همه کشورهای آزادی خواه در این روز در دفاع از ملت های مظلوم به پا خیزند.


نماینده ولی فقیه در گلستان، جهانی شدن فریاد مظلومان را زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج)  دانست و خاطرنشان کرد: ظهورحضرت زمینه می خواهد و زمینه بسیار مهم آن آگاهی مظلوم از ظلم ظالم است.


امام جمعه گرگان با اشاره به این که چهره منحوس رژیم صهیونیستی هر روز بیشتر نمایان می شود، ادامه داد: پس از گذشت 33 سال از نامگذاری این روز از سوی امام راحل، امروز شاهد اهمیت رووز جهانی قدس در عرصه جهانی هستیم.


نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات سوریه اشاره کرد و با بیان این که مسأله سوریه اعتراض یک عده مخالف داخلی علیه دولت نیست، خاطرنشان کرد: موضوع این است که تنها کشوری که به عنوان خط مقدم علیه اسرائیل قرار دارد، سوریه است.


خطیب جمعه گرگان اظهار داشت: سوریه تنها کشور پشتیبان حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه بود، پس این مسائل که در سوریه اتفاق می افتد، باید سبب آگاهی مردم دنیا شود.


وی با اشاره به کنفرانس مکه گفت: کسانی که در این کنفرانس حضور داشتند و سوریه را تعلیق کردند، با خود چه فکر می کنند، سوریه ای که مدافع حزب اله است، پس چرا علیه بحرین حرفی نمی زنند.


آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به زمین لرزه شدید در استان آذربایجان شرقی و ابراز همدردی با آسیب دیدگان و بازماندگان این حادثه تلخ گفت: ملت ایران اسلامی از همان ساعات ابتدایی این حاثه دلخراش کمک رسانی را آغاز کردند.


وی به سفر مقام معظم رهبری به این مناطق اشاره کرد و گفت: این سفر سرزده و تماس چهره به چهره با بازماندگان در تسکین آلام مردم این منطقه موثر بوده است و بیش از کمک های نقدی مردم را تسکین می دهد.


آیت الله نورمفیدی در خطبه اول نماز سیاسی عبادی جمعه نیز گفت: پروردگار، پیامبر را در زمانی که مردم از سایه انبیاء خارج شده بودند فرستاد، معجزه الهی بعد از قرآن این بود که جامعه ای پاشیده را زیر یک پرچم، جمع کند./950/پ202/ع

ارسال نظرات