۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۳۵۸۶۲
رییس دانشگاه علامه طباطبایی:

بیداری اسلامی از برکات روز قدس است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: بیداری اسلامی و قیام ملت‌های آزاده علیه رژیم های مستبد وابسته به استکبار در منطقه از برکات انقلاب اسلامی ایران و روز جهانی قدس بوده است.
بیداری اسلامی از برکات روز قدس است

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام سیدصدرالدین شریعتی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی تهران، امروز در اجتماع پرشور راهپیمایان روز جهانی قدس در اردبیل اظهار داشت: روزی استکبارجهانی با توطئه‌ها، فتنه‌ها، تحریک‌ جریان های ضدانقلاب و دیگر گروهک های معاند داخلی و خارجی تلاش داشت که این انقلاب در مرزهای ایران محدود شود، غافل از این‌که آرمان اصلی انقلاب اسلامی صدور ارزش های الهی به تمام دنیا بود.

 

وی با تاکید بر این‌که بیداری اسلامی و قیام ملت‌های آزاده علیه رژیم های مستبد وابسته به استکبار در منطقه از برکات انقلاب اسلامی ایران و روز جهانی قدس بوده است، خاطرنشان کرد: مقاومت سه دهه مردم و رهبری خردمندانه ایران اسلامی موجب شد که انقلاب اسلامی تمامی سرزمین های اسلامی را در برگیرد و ندای آزادی قدس شریف تا قلب اروپا و آمریکا پیش رود.

 

حجت الاسلام شریعتی انقلاب اسلامی عراق، مصر، لیبی، الجزایر، تونس و دیگر کشورهای عربی و اسلامی را الهام گرفته از ندای اسلام‌خواهی ملت ایران در سال 57 دانست و افزود: این برای آمریکا سخت و دردناک است که ملتی سال ها تحت شدیدترین تحریم‌ها و تهدیدها باشد اما دست از آرمان و هدف خود برندارد.

 

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر این‌که ملت ایران تربیت یافته مکتب عاشورا و مهدویت است، گفت: راهی که با قیام امام خمینی(ره) در ایران اسلامی شروع شده با حرکت در مسیر تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی تداوم داشته است، موضوعی که دشمنان همواره برای تضعیف نقش و جایگاه ولایت دست از هر تلاش و توطئه‌ای برنداشتند.

 

وی تصریح کرد: تنها مقام معظم رهبری تبعیت از اسلام واقعی و توکل به خدا را معنی می کند، از این رو تبعیت محض و حمایت از ولایت فقیه تنها راه و مسیر نجات قدس شریف و جهانی شدن انقلاب اسلامی است، مساله‌ای که برخی حکام عرب وابسته به غرب با سازش و صلح با رژیم جنایتکار صهیونیستی به دنبال آن هستند.

 

حجت الاسلام شریعتی با بیان این‌که پیام حضور گسترده امت اسلامی ایران در صحنه های مختلف به ویژه راهپیمایی روز جهانی قدس، تبعیت از رهبری و ولایت برای تحقق وعده صادق الهی است، اظهار داشت: استقامت مردم ایران در برابر توطئه های دشمنان به‌واسطه بصیرت روز جهانی قدس و رهبری خردمند نظام اسلامی ایران بوده است.

 

رییس دانشگاه علامه طباطبایی تهران با اشاره به این‌که با آزادی قدس نهضت بزرگ اسلامی به قیام حضرت مهدی(عج) پیوند خواهد خورد، خاطرنشان کرد: خداوند وعده آزادی مستعضعفان و حاکمیت آنها را مطرح کرده و هم اکنون زمینه ظهور امام عصر (عج) با انقلاب اسلامی ایران فراهم شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که رژیم اشغالگر قدس بیش از هر زمان دیگری مستاصل شده است، گفت: تجربه جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه نشان داد که این رژیم به مرحله ای از ضعف رسیده که توان مقابله با گروه‌های کوچک مقاومت را ندارد، امروز برای آزادی قدس شریف بایستی وحدت و انسجام حقیقی امت اسلامی تحقق یابد./935/پ202/ب

ارسال نظرات