۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۳۵۸۵۳
مردم اردبیل در راهپیمایی روز قدس تاکید کردند؛

مقاومت و انتفاضه تنها راه نجات فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ مردم همیشه در صحنه اردبیل با حضور حماسی در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، خشم و انزجار خود نسبت به جنایات رژیم صهونیستی را اعلام کردند.
قدس


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، اقشار مختلف مردم استان اردبیل امروز با شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، اتحاد و همبستگی خود را به نمایش گذاشته و بار دیگر بر دفاع از ملت مظلوم فلسطین و نمایش قدرت اسلام تاکید و اعلام کردند که روز قدس انتفاضه جهان اسلام است.

 

روزه‌داران اردبیلی از پیر و جوان و خردسال آمدند و یکپارچه بار دیگر برای تحقق ابتکار جاودان حضرت امام خمینی (ره) در اعلام روز جهانی قدس، لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری و اعلام حمایت از مواضع اصولی نظام و دولت اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در مسیر راهپیمایی در گفت و گو با خبرنگاران حضور مردم در راهپیمایی قدس امسال را حاوی پیامی مهم و ارزشمند دانست و اظهار داشت: این حضور نشان می دهد که مردم ما هرگز تسلیم فشارهای استکبار نشده و همچنان در صحنه حضور دارند.

 

وی با تاکید بر این‌که حضور گسترده و حماسی مردم ایران در راهپیمایی روز قدس بصیرت بالای ملت مسلمان و آگاه ایران اسلامی را به نمایش گذاشته است، افزود: دشمنان بدانند که تحریم‌ها و تهدیدها دیگر کارایی خود را از دست داده و امنیت رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری در خطر است.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: تمام توطئه ها و تلاش استکبار جهانی در پشت پرده، با هدف تامین امنیت رژیم اشغالگر قدس است، بر اساس این تفکر خطرناک استکبار تلاش خواهد کرد که اجازه قدرت گیری هیچ دولت و کشوری در منطقه را ندهد زیرا این امر منافع و موجودیت اسراییل را به خطر خواهد انداخت.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه در گذشته موضوع فلسطین به مسئله ای بین صهیونیست ها و فلسطینی ها و اعراب محدود بود، گفت: با اعلام روز جهانی قدس از سوی امام راحل مسئله فلسطین به موضوعی اسلامی تبدیل شد و اینک مسئله فلسطین و مردم مظلوم آن به موضوعی انسانی و جهانی در حال تبدیل است.

 

همچنین حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: روز قدس کلید وحدت، غیرت و اقتدار جهان اسلام و همه کسانی است که به انسانیت و بشریت احترام می‌گذارند.

 

وی ادامه داد: روز قدس روز فریاد مسلمانان جهان علیه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، روز جدایی حق از باطل و روز جوش و خروش جبهه اسلام، آزادی، عدالتخواهی در برابر جبهه ظلم و اشغالگری و کشتار و تخریب است. امروز پرچم آگاهی، بصیرت، ایمان و اعتقاد مردمی به اهتزاز درآمده است.

 

حجت الاسلام ستوده تاکید کرد: پیام روز قدس توقف حرکت‌های سازشکارانه حامیان رژیم صهیونیستی است. ملت مسلمان جهان باید در مقابل ددمنشی‌های رژیم اشغالگر قدس متحد و هم صدا شوند، چراکه مسئله فلسطین امروز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه بشریت است و مسلمانان جهان از هر گرایشی که باشند در خصوص این مسئله با هم اختلاف نظر ندارند.

 

همچنین حجت الاسلام نوروزی، مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل در گفت و گو با خبرنگار رسا راهپیمایی باشکوه روز قدس،‌ را مقدمه دستیابی هرچه بیشتر به منافع ملل اسلامی دانست و اظهار داشت: حضور گسترده و مسؤولانه مردم همیشه بیدار و خروش فریادهای رهایی‌بخش فلسطین، مقدمه دستیابی هرچه بیشتر به حقوق و منافع مشترک ملل اسلامی به شمار می‌رود.

 

وی ادامه داد: این حضور به وی‍ژه در جای جای آذربایجان و ایران اسلامی با خنثی کردن تبلیغات رسانه‌های بیگانه، ‌اهداف معاندانه آنها را با شکست روبه‌رو کرد و نشانگر همدلی و اتحاد دنیای اسلام است. حضوری که به معنای درک بالای سیاسی مردم در آگاهی از مسائل بین‌المللی و جهان اسلام و امید دهنده ملت زجرکشیده فلسطین برای دستیابی به استقلال است.

 

حجت الاسلام نوروزی گفت: تداوم حضور چشمگیر مردم غیور ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس، همچون سال‌های گذشته،‌ مهر تاییدی بر آرمان‌های بلند امام راحل و تبعیت از مقام عظمای ولایت به شمار می‌رود.

 

بنا بر این گزارش، مردم روزه‌دار شهرهای مختلف استان اردبیل امروز با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و حضوری پرشور در مراسم روز جهانی قدس بار دیگر پایبندی به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته و بر عزم و اراده راسخ خود در حمایت از انتفاضه مردم مسلمان فلسطین تا رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌ها تأکید کردند.

 

اردبیلی ها با شعارهای کوبنده خود، همبستگی مسلمانان و وحدت امت اسلامی را لازمه تقویت انتفاضه مردم فلسطین و پیروزی در مقابل صهیونیست‌ها دانستند.این راهپیمایی که با حضور پرشور  مردم اردبیل و خشم و خروش زنان و مردان در خیابان‌های اصلی شهر اردبیل و سایر شهرستان‌ها شروع شد، با شعارهایی با مضامین ضدصهیونیستی پیگیری شد./935/پ201/ب

ارسال نظرات