۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۳۵۸۴۶

حضور باشکوه مردم عزادار آذربایجان شرقی در راهپیمایی روز قدس

خبرگزاری رسا ـ مردم عزادار آذربایجان که در غم از دست دادن عزیزان خود در زلزله اخیر بودند، یکپارچه بار دیگر فریاد آزادی قدس شریف و اعلام حمایت از مواضع اصولی نظام را سر دادند.
راهپيمايي روز جهاني قدس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی با شرکت پرشور و حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس، اتحاد و همبستگی خود را به نمایش گذاشته و فریاد ضدصهیونیستی خود را سر دادند.

 

امروز مردم عزادار آذربایجان که در غم از دست دادن عزیزان خود در زلزله اخیر بودند، یکپارچه بار دیگر برای تحقق ابتکار جاودان حضرت امام خمینی (ره) در اعلام روز جهانی قدس، لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری و اعلام حمایت از مواضع اصولی نظام به میدان آمده بودند که نشان دهند همواره پایبند آرمان های بلند رهبر کبیر انقلاب و مطیع فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از فلسطین هستند و تا پای جان از این آرمان پشتیبانی خواهند کرد.

 

مردم تبریز با شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، نه سازش نه تسلیم نبرد با اسرائیل، حمایت خود را از آزادی فلسطین و قدس شریف اعلام کردند. گستردگی تصویر مقام عظمای ولایت و بنیانگذار جمهوری اسلامی، سیدحسن نصرالله، پرچم ایران، حزب‌الله لبنان و فلسطین در دست راهپیمایان روز جهانی قدس، به چشم می خورد و دست نوشته‌هایی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در دست عده‌ای از راهپیمایان خودنمایی می‌کرد.

 

راهپیمایان در حالی که از سوی ائمه جمعه، علما و روحانیان، مسؤولان محلی و خانواده‌های معظم شهدا همراهی می‌شدند با فریادهای کوبنده مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است، روز جهانی قدس یوم‌الله یوم‌الله، آمریکا اسرائیل ننگ به نیرنگتان، خون جوانان ما می‌چکد از چنگتان، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، حمایت از فلسطین سفارش امام است ـ عزت ما مسلمین بر پایه قیام است، پشتیبانی همه‌جانبه‌ ملل اسلامی از انتفاضه مردم فلسطین را خواستار شدند.

 

روز قدس روز استکبارستیزی مسلمانان جهان علیه رژیم صهیونیستی است

حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه تبریز در حاشیه این راهپیمایی باشکوه روز قدس، را روز رستاخیر استکبارستیزی مسلمانان جهان علیه رژیم صهیونیستی دانست و افزود: روز جهانی قدس از یادگاران ارزشمند امام راحل و تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی در برابر مستکبران است.

 

 وی با بیان این‌که روز جهانی قدس روزی بزرگ برای متحد شدن جهان اسلام و پایداری ملت‌های مسلمان است، اظهار داشت: هیچ فتنه و نیرنگی از سوی دشمنان اسلام نمی‌تواند این اتحاد را بر هم بزند.

 

مدیر حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که اتحاد و همبستگی تمام ملت‌های آزاده جهان در محکوم کردن اقدامات غیرانسانی و ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی، موجب منزوی شدن این رژیم در نزد جهانیان می‌شود، افزود: امروز در سایه حمایت‌های معنوی ملل اسلامی کار رژیم صهیونیستی به استیصال کشیده شده است.

 

همچنین حجت الاسلام تقی زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز فلسطین را خاکریز اول دفاع جهان اسلام در مقابل تهاجم استکبار جهانی دانست و تاکید کرد: موضوع فلسطین و قدس تنها منحصر به جغرافیای خاصی نیست، بلکه بعد اسلامی و معنوی قدس متعلق به جهان اسلام است.

 

وی تصریح کرد: امروزه با وقوع انقلاب در کشورهای منطقه از شمال آفریقا و خاورمیانه مشخص شد که جهان اسلام روز قدس و پیام آن را جدی گرفته و وقوع تحولات مردمی متأثر از بیداری اسلامی در منطقه، جزء اولین آثار و چشم اندازهای این حرکت بدیع و استراتژی حضرت امام خمینی در ترسیم جایگاه واقعی قدس و نمادسازی از آن با عنوان روز قدس بوده است.

 

روز قدس روز فریاد مسلمانان جهان علیه استکبار است

همچنین محمود چمنی فرماندار تبریز در گفت و گو با خبرنگار رسا اظهار داشت: روز قدس روز فریاد مسلمانان جهان علیه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، روز جدایی حق از باطل و روز جوش و خروش جبهه اسلام، آزادی، عدالتخواهی در برابر جبهه ظلم و اشغالگری و کشتار و تخریب است.

 

وی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط حساس جهانی و صدور معنوی انقلاب اسلامی و الگو سازی از انقلاب اسلامی در منطقه و همچنین جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین، شاهد عظمت حضور و نمایش پرخروش تر و پرشورتر از سال های قبل مردم در راهپیمایی هستیم.

 

چمنی روز قدس را نماد جاودانگی استکبارستیزی و روز نمایش روح آزادیخواهی مردم مسلمان ایران و سایر مسلمانان جهان در برابر بر اردوگاه استکبار جهانی دانست و ادامه داد: در این روز شاهدیم که آزادیخواهان جهان حمایت از آرمان های مردم مظلوم را فریاد می کشند.

 

همچنین حجت الاسلام شریفی، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: روز جهانی قدس روز اعلام خشم ملت های اسلامی است و در این روز بزرگ مسلمانان جهان بیزاری و انزجار خود از استکبار جهانی را در معرض دید جهانیان قرار می دهند.

 

وی با اشاره به نابودی دولت های هم پیمان آمریکا در منطقه، تاکید کرد: بدون شک زمان بیداری کامل و اتحاد امت اسلامی فرا رسیده و مسلمانان تمامی ظالمان را به سزای اعمال خود خواهند رساند، عزم و اراده مسلمانان برای سقوط رژیم صهیونیستی و دیکتاتورهای منطقه ستودنی است و هرگز امت واحده اسلامی از اهداف خود دست بر نخواهد داشت.

 

گفتنی است، مردم روزه دار آذربایجان شرقی از جمله در سایر شهرستان های آذربایجان شرقی از جمله مرند، میانه، بناب، شبستر، سراب، بستان آباد، ملکان، هریس، ورزقان، جلفا، آذرشهر، اهر، کلیبر، خداآفرین، مراغه، عجبشیر و سایر شهرها و بخش های استان امروز با سر دادن شعار «القدس لنا» آرمان رهایی قدس و آزادی سرزمین‌های اشغالی را خواستار شدند./935/ز503/ب

ارسال نظرات