۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۳۵۷۱۳
شامگاه روز گذشته برگزار شد:

آیین رونمایی کتاب انتظار حجت الاسلام پناهیان

خبرگزاری رسا ـ آیین رونمایی از جدیدترین اثر مکتوب حجت الاسلام علیرضا پناهیان با حضور حجت الاسلام و المسلمین صدیقی و حسن عباسی در دفتر جبهه فرهنگی راه برگزار شد.
انتظار نوشته حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیین رونمایی از جدیدترین اثر مکتوب حجت الاسلام علیرضا پناهیان به نام انتظار عامیانه،عالمانه و عارفانه عصر روز چهارشنبه بیست و پنجم مرداد ماه با حضور قشر جوان و شخصیتهای برجسته برگزار شد.


در این مراسم که به همت موسسه بیان معنوی در دفتر جبهه فرهنگی راه برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران و دکتر حسن عباسی، رییس مرکز بررسی های دکترینال ایران در سخنانی به بررسی ابعاد اهمیت این کتاب در موضوع انتظار پرداختند.


امام جمعه موقت تهران این اثر را یک کار بدیع و نو در زمینه فرهنگ انتظار دانست و گفت: حجت الاسلام پناهیان بحمدالله در این کتاب مسئله انتظار را باز کرده و هم برداشت سطحی و قشری از انتظار را به قلم آورده و هم انتظار عالمانه را آورده بعد هم به وادی عشق رفته و انتظار عارفانه که آغاز و انجام امور به عشق و محبت است منتها عشقی که محرکش معرفت است.


وی با بیان اینکه حجت الاسلام پناهیان را همیشه جزو خط شکنان عرصه ولایت میدانستم ، افزود: هم اکنون او در عرصه قلم هم آمده است که جزو خط شکنان باشد.


همچنین رییس مرکز بررسی های دکترینال ایران با اشاره به ضرورت و حساسیت کار تئوریک در مسئله ظهور و موعودگرایی،به تبیین موضوع ظهور در قالب یکی از مکاتب فلسفه به نام مکتب امید پرداخت.


وی با معرفی یکی از چهره های شاخص این مکتب نظریات او را که اساسا به امید و امید آفرینی اعتقادی نداشت را مورد نقد و بررسی قرار داد و سپس مسئله مهدویت در اسلام و تقابل آن با تفکرات غرب را به طور مبسوط بیان نمود./959/پ202/ع

ارسال نظرات