۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۳۵۶۶۹
در آینده نزدیک انجام می‌شود؛

افتتاح کرسی شیعه شناسی در دانشگاه های آلمان

خبرگزاری رسا ـ در دیدار رئیس دانشکده الهیات دانشگاه آلمان با استاد حسین انصاریان توافق شد کرسی شیعه شناسی با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موسسه دارالمعارف شیعی در آینده نزدیک در آلمان افتتاح شود .
حجت الاسلام و المسلمين انصاريان

به گزارش رسا در دیدار رئیس دانشکده الهیات دانشگاه آلمان با استاد حسین انصاریان در مراسم احیاء شب 23 رمضان افتتاح کرسی شیعه شناسی در دانشگاه های آلمان مورد توافق طرفین قرارگرفت.

 

 پروفسور خورشید استاد و رئیس دانشکده الهیات دانشگاه آلمان و همراهان وی درمراسم احیاء استاد انصاریان در شب 23 رمضان شرکت کردند و در دیدار و گفت و گوی طولانی قبل و بعد از مراسم احیاء ضمن ابراز شگفتی و بیان احساسات خویش از نحوه حضور گسترده و شور و حال مردم ، عنوان کردند که مشاهده صحنه های مناجات و اشک و راز و نیاز دسته جمعی خانواده ها در طول خیابان و کوچه های اطراف تأثیر عمیقی بر ذهن آنها گذاشته است و متحول شده اند.

 

پروفسور خورشید و دستیار آلمانی وی که سخنرانی شب قدر استاد انصاریان را بطور ترجمه همزمان استماع نمودند در پایان مراسم اظهار داشت که نگاه جدیدی به تفکر شیعه پیدا کرده است و اظهار نمود ، بعد رحمت الهی در اسلام را تاکنون به این زیبایی و تا این حد نافذ نشنیده بودم و این چهره حقیقی دین اسلام اگر در غرب تشریح شود باعث پذیرش آن در بین پیروان ادیان می گردد و بسیاری از شبهات و ابهامات در مورد شیعه را برطرف می کند.

 

وی اظهار داشت : نکات دقیقی که از قرآن توسط استاد انصاریان در شب قدر شنیدم نگاهم به پروردگار و جلوه های رحمانی او را تغییر داد.

 

پروفسور خورشید بعد از مراسم احیاء شب قدر در گفت و گوی مجدد با استاد انصاریان و مدیر دارالمعارف شیعی و بعضی از مسئولان حاضر در جلسه طرح افتتاح کرسی شیعه شناسی در دانشگاه های آلمان را مطرح نمود و از استاد انصاریان درخواست کرد تا در افتتاحیه این کرسی سخنرانی نماید.

 

 گفتنی است این دعوت مورد قبول استاد انصاریان واقع شد و قرار شد کرسی شیعه شناسی با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موسسه دارالمعارف شیعی در آینده نزدیک در آلمان افتتاح شود ./959/د102/ع

ارسال نظرات