۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۳۵۶۰۴

مقررات و جوایز بخش فیلمنامه و عکس جشنواره نماز و نیایش اعلام شد

دبیر اجرایی جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین ضمن بیان مقررات بخشهای فیلم نامه و عکس بیان کرد: در این دوبخش تندیس جشنواره و مبلغ 3 تا 7 میایون ریال به برگزیدگان از سوی هیأت داوران اهدا خواهد شد.
نماز و نيايش به روايت دوربين


به گزارش خبرگزاری رسا، علی بیطرفان امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت :فیلم نامه از اهمیت بسیاری در تولید فیلم های داستانی، مستند داستانی ، مستند پویا نمایی و تجربی در جشنواره سراسری نماز و نیایش دارد.

وی با تبیین اهداف گنجاندن بخش فیلم نامه در جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین بیان کرد: این بخش به منظور کشف استعدادهای جوانان در زمینه فیلم نامه نویسی در این جشنواره قرار داده شده است.

دبیر جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین موضوع وی‍ژه این بخش را « اقتباس ادبی از متون کهن ایرانی و اسلامی ـ قصص قرآن و احادیث و روایات عنوان کرد.

وی با تبیین مقررات خاص بخش فیلم نامه تصریح کرد: هر فیلم نامه باید به شکل آنلاین در سایت های www.iycs.ir  و یا www.cinemajavanan.ir  ثبت نام شده و کد دریافتی از سایت را نزد خود نگه دارد.

بیطرفان با تاکید بر اینکه فیلم نامه ها باید با یکی از دو فرمت Pdf یا Word هنگام ثبت اثر ضمیمه شود بیان کرد: همراه بودن خلاصه فیلم نامه در حداکثر یک صفحه A4 در صفحه اول فیلمنامه الزامی است.

وی با بیان اینکه فیلمنامه ها باید بر مبنای زمانی حداکثر تا 15 دقیقه نوشته شده باشد اذعان کرد: مجموع فیلم نامه های ارسالی در دو بخش موضوع آزاد و ویژه نباید بیش از چهار فیلم نامه باشد.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین با بیان جوایز بخش فیلم نامه تصریح کرد: سه کارشناس و هنرمند در قالب هیات داوران در این بخش حضور دارند که پس از داوری جوایز را به برگزیدگان اهدا خواهند کرد.

وی تندیس جشنواره و مبلغ هفت میلیون ریال را از آن بهترین فیلمنامه برای نفر اول عنوان کرد و گفت : دیپلم افتخار جشنواره و مبلغ پنج میلیون ریال به نفر دوم و لوح تقدیر جشنواره و مبلغ سه میلیون ریال به نفر سوم تعلق خواهد گرفت .

بیطرفان با ذکر تبصره ای به تقدیر از فیلم نامه های منتخب اشاره و بیان کرد: فیلم نامه های منتخب بر اساس ضوابط تولید توسط انجمن سینمای جوانان ایران از حمایت برای تولید فیلم خود برخوردار می شوند .

وی خاطرنشان کرد: جایزه بخش ویژه به همراه تندیس جشنواره و مبلغ هفت میلیون ریال جایزه نقدی برای حمایت از تولید اثر برگزیده بر اساس ضوابط اعلام شده تعلق می گیرد.

بیطرفان یادآورشد: در بخش فیلم نامه هیات داوران می توانند علاوه بر جوایز مذکور حداکثر چهار دیپلم افتخار به آثار برتر اهدا کنند.

 وی افزود: عکاساسان باید با قواعد شناخته شده بصری که دستمایه پرداختن به مضامین و ارزش‌های بی‌ بدیل روحی انسانی است آشنا باشند .

بیطرفان در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مقررات خاص بخش عکس در جشنواره نماز و نیایش اشاره و ذکر کرد: شرکت در مسابقه برای عموم آزاد است و هرکسی باید به شکل آنلاین در سایت های اعلام شده ثبت نام و کد دریافتی را نزد خود نگه دارد.

وی تعداد عکس هایی که هر عکاس می‌ تواند برای شرکت در جشنواره ارسال کند را حداکثر هفت عکس به صورت تک عکس و یا مجموعه در این بخش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سالنی در محل برگزاری جشنواره برای ایجاد نمایشگاه عکس در نظر گرفته می‌شود اضافه کرد: عکس‌های برگزیده این جشنواره در نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

بیطرفان ادامه داد:عکس‌ها باید با فرمت JPG با پسوند RGB حداقل 300 کیلو بایت و حداکثر 700کیلو بایت هنگام ثبت اثر ضمیمه شود.

وی به تبیین ظاهر عکس‌های ارسالی پرداخت و بیان کرد: ارسال عکس به جشنواره به دو صورت سیاه و سفید و رنگی مانعی ندارد ولی عکس‌های پذیرفته شده باید به شکل چاپ شده بر روی کاغذ عکاسی و سایز 40* 30 به جشنواره ارائه گردد.

دبیر اجرایی جشنواره، پرداخت مبلغ 150 هزار ریال بابت هر تک عکس راه یافته به جشنواره و مبلغ 10هزار ریال به ازای هر عکس از مجموعه عکس راه یافته به جشنواره از سوی برگزار کننده را از دیگر نکات قابل توجه در این بخش دانست.

وی به تعداد داوران برای انتخاب عکس‌های بر گزیده اشاره و بیان کرد: هیئت داوران از سه کارشناس و هنرمند تشکیل شدند که این بخش را داوری و جوایز ارزنده را به برگزیدگان این جشنواره اهدا می کنند.

بیطرفان عنوان کرد: تندیس جشنواره و مبلغ 7 میلیون ریال به عکس اول، دیپلم افتخار و مبلغ چهار میلیون ریال به عکس دوم از جمله هدایایی است که در این بخش از جشنواره برای برگزیدگان درنظر گرفته شده است .

وی لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال را جایزه عکس سوم این جشنواره دانست و خاطرنشان کرد:هیئت داوران می‌توانند علاوه بر فهرست مذکور حداکثر دو دیپلم افتخار و یا لوح تقدیر به عکاسان اهدا کنند.

دبیراجرایی جشنواره تاکید کرد: شرکت کنندگان در هریک از بخشهای جشنواره باید آثار خود را تا 10 آبانماه به دبیرخانه جشنواره در استان قم به آدرس دبیرخانه به آدرس قم، خیابان دورشهر(شهید فاطمى) نبش کوچه پنج، پلاک 95 ارسال کنند./916/د102/ن

ارسال نظرات