۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۳۵۵۹۸
پایان مرداد ماه؛

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره عکس رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: پایان مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری عکس رضوی است.
 حرم مطهر رضوي


به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره سراسری عکس رضوِی، علی داننده اظهار داشت: براساس تصمیم شورا سیاستگذاری و با توجه به استقبال گسترده هنرمندان عکاس از سراسر کشور، مدت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان مردادماه جاری تمدید شده است.

 

وی افزود: جشنواره سراسری عکس رضوی از سری برنامه‌های دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است و با میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

 

داننده اظهار داشت: چهارمین جشنواره سراسری عکس رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

 

داننده همچنین گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: بهره مندی از انوار فرهنگ رضوی و ترویج سیره آن امام همام مورد توجه بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان موضوعات جشنواره را شامل آداب و فرهنگ زیارت، حرم مطهر رضوی و آثار و ابنیه‌ها و امام‌زادگان، وقف و فرهنگ وقف، یاران و اصحاب حضرت امام رضا (ع)، جلوه‌های مشهدالرضا (ع)، زائران و مجاوران، شفایافتگان و دلددگان حضرت جلوه‌های فرهنگ رضوی در خارج از کشور عنوان کرد.

 

وی همچنین برگزاری نشست تخصصی و کارگاههای آموزشی، برگزاری نمایشگاه عکس سیر تحول توسعه حرم مطهر امام رضا (ع) و چاپ و رونمایی عکس های برگزیده جشنواره را از برنامه‌های جنبی این جشنواره برشمرد.

 

گفتنی است، جشنواره سراسری عکس رضوی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، شورای فرهنگ عمومی استان، انجمن هنر عکاسی و کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود./935/د102/ب

ارسال نظرات