۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۳۵۴۳۶
در آستانه روز قدس؛

همایش مقاومت بیداری اسلامی و آزادی فلسطین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش مقاومت بیداری اسلامی و آزادی فلسطین صبح امروز در تهران برگزار شد.
همايش مقاومت،‌ بيداري اسلامي و آزادي فلسطين،‌سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ همایش مقاومت، بیداری اسلامی و آزادی فلسطین ظهر امروز دوشنبه، به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با حضور صلاح الدین الزواوی سفیر کشور فلسطین، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی، خالد قدومی نماینده حماس، علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،‌ حسین شیخ الاسلام دبیر کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی و سخنرانی اسماعیل هنیه‌ نخست وزیر دولت قانونی فلسطین به صورت ارتباط زنده ویدئویی در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد.

 

در ابتدای این همایش دکتر محمد باقر خرمشاد، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مطلوب خواندن شرایط مقاومت فلسطین نسبت به شصت سال گذشته تصریح کرد: بیدادگران اسلامی از ابتدای پدیدار شدن این ظلم،‌ آن را یکی از اصلی‌ترین مسائل اسلام مطرح کردند و آزادی فلسطین یکی از دغدغه‌های آنان بوده و این موضوع باعث وحدت مسلمانان شده است.

 

در ادامه حسین شیخ الاسلام دبیر کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اختلاف شیعه و سنی حربه دشمن برای نجات از مقاومت فلسطین است، افزود: یک زمانی دشمن اختلاف عرب و فارس را بین مسلمانان مطرح کرد که آن را تبدیل به اسلام و صهیونیسم کردیم و در این زمان دشمنان اسلام با مطرح کردن اختلاف شیعه و سنی بین مسلمانان،‌ به دنبال نجات از مقاومت فلسطین است و برخی از کشور‌های عربی برای نجات خودشان از بیداری اسلامی، این اختلاف را تقویت می‌کنند.

 

در ادامه این همایش،‌ اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت قانونی فلسطین در ارتباط زنده ویدئویی با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی در منطقه امتداد انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: ملت‌های منطقه با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی ایران، در پی به دست آوردن استقلال خود هستند و می‌خواهند خودشان تصمیم گیرنده باشند و رهبران اسلامی بر کشورهای آنها حاکم باشند و بیداری اسلامی در منطقه زمینه‌ای برای پیروزی قطعی قدس و فلسطین اشغالی است.

 

علاءالدین بروجرودی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به سنت الهی که مستضعفان وارثان زمین هستند، ابراز داشت: تردیدی در این موضوع نیست که رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت و بر اساس سنت و وعده الهی مستضعفان وارثان زمین خواهند شد و در نهایت پیروزی برای اسلام و مسلمین خواهد بود.

 

در ادامه این همایش نمایندگان حماس و جهاد اسلامی و سفیر کشور فلسطین در سخنانی با اشاره بر اینکه مسئله فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است به وحدت هر بیشتر مسلمانان تأکید کردند.

 

در انتهای این همایش از شیخ مصطفی رهنما،‌ مجاهد پیشکسوت جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی با اهدای لوحی قدردانی شد./958/پ202/ک

ارسال نظرات