۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۳۵۳۹۸
معاون تبلیغ شهرستان شهریار:

حوزه علمیه مبلغان را با فرهنگ و رسوم مردم مناطق مختلف آشنا کند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ شهرستان شهریار با بیان اینکه نیمی از مساجد روستاهای تابعه شهریار فاقد امام جماعت است، آشنا نبودن مردم با آثار حضور روحانی مستقر و آشنا نبودن روحانیون با فرهنگ و آداب مردم مناطق مختلف را دلیل این مساله دانست.
گردهمايي بزرگ مبلغان اعزامي ماه رمضان در قم

 

حجت الاسلام محمد الماسی، معاون تبلیغ شهرستان شهریار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: شهرستان شهریار و روستاهای تابعه آن حدود 300 مسجد دارد که نیمی از آن ها فاقد امام جماعت است.

 

حجت الاسلام الماسی با بیان این که اعزام روحانی و مبلغ به شهرستانها از بابت اسکان هزینه دارد گفت: مردم شهرستانها و روستاهای شهریار تمکن مالی برای زمینه سازی استقرار روحانی را دارند اما به دلیل مسائل فرهنگی تا کنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

وی تاکید کرد : اگر مردم آثار حضور روحانی را کاملا درک کنند قطعا از استقرار یک روحانی بصورت دائم استقبال کرده و همه هزینه های آن را خواهند پذیرفت.

 

معاون تبلیغ شهریار عدم آشناسازی طلاب با فرهنگ های مختلف رایج در شهرستانها را از دیگر عوامل خالی بودن مساجد شهرستانها دانست و گفت : حوزه علمیه باید در کنار آموزش ادبیات و فقه و اصول، آموزش هایی در ارتباط فرهنگ و رسوم اقشار و طریقه تعامل با مردم برای عموم طلاب برنامه ریزی و اجرا کند تا وقتی طلبه پس از اتمام درس برای تبلیغ اقدام می کند در ارتباط گیری با مردم به مشکل برنخورد.

 

حجت الاسلام الماسی در ادامه با بیان اینکه گاهی اوقات دیده می شود برخی ائمه جماعات اقداماتی خارج از حیطه وظایف امام جماعت انجام می دهند گفت: این گونه رفتارها که به دلیل عدم آشنایی با جایگاه و وظایف امام جماعت است بعضا باعث رنجش و دفع مردم شده و مانع استقرار روحانیون بیشتر می شود.

 

وی با اشاره به تاکید مرحوم آیت الله مجتهدی به آموزش شئونات امامت مسجد به طلاب افزود : این موضوع مسئله مهم و تاثیرگذاری است و مسؤولان باید طلاب را قبل از تبلیغ با جایگاه و حیطه وظایف امام جماعت آشنا کنند.

 

معاون تبلیغ شهریار در ادامه با بیان اینکه در محدوده شهرستان شهریار 21 روحانی از سوی دفتر طرح هجرت معاونت تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه مستقر هستند گفت: در ماه مبارک رمضان نیز تعداد 41 نفر از مبلغان در قالب هجرت کوتاه مدت به این شهرستان اعزام شده و در مساجد و حسینیه ها مشغول فعالیت می باشند.

 

وی با اشاره به اینکه مبلغان هجرت غیر از وظیفه ذاتی اقامه نماز جماعت و سخنرانی به فعالیت های فرهنگی نیز می پردازند اظهار داشت: برگزاری مراسم شبی با شهدا، شبی با قرآن، مدیریت ویژه برنامه های لیالی قدر و تشویق بیشتر مردم جهت حضور در مساجد تا سحر، حضور در میان اهالی و پاسخگویی به سوالات شرعی آنها و آموزش مسائل دینی به جوانان و نوجوانان از اهم فعالیت های روحانیون هجرت شهرستان شهریار می باشد./959/ت302/ع

ارسال نظرات