۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۳۴۵۹۸

حوزه علمیه سفیران هدایت اردبیل احداث می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل از آغاز پروژه احداث حوزه علمیه سفیران هدایت شهر اردبیل خبر داد.
سفيران هدايت

 

حجت الاسلام  مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: پروژه احداث حوزه علمیه سفیران هدایت اردبیل از ماه‌ها پیش آغاز شده و هم اکنون در مرحله خاک‌برداری و پی‌ریزی قرار دارد.

 

وی با اشاره به این‌که حوزه سفیران هدایت اردبیل در زمینی به مساحت حدود 4 هزار مترمربع احداث می شود، خاطرنشان کرد: این حوزه در شهرک کارشناسان اردبیل در چند فاز طراحی شده که در صورت تامین اعتبارات لازم در سال‌های آتی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل همچنین از احداث بزرگترین حوزه علمیه استان اردبیل در منطقه شورابیل شهر اردبیل خبر داد و گفت: این مرکز بزرگ علوم اسلامی در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع در منطقه شورابیل اردبیل شامل مسجد، ساختمان آموزشی و خوابگاه احداث خواهد شد.

 

حجت الاسلام نوروزی با بیان این‌که این حوزه علمیه به عنوان چهارمین مدرسه علمیه برادران در شهر اردبیل فعالیت خواهد کرد، گفت: درخواست احداث و راه‌اندازی دو حوزه علمیه دیگر در گرمی و پارس آباد از سوی ائمه جمعه این شهرها به مرکز مدیریت استان ارسال شده بود که موافقت اصولی با راه اندازی مدرسه علمیه گرمی اخذ شده است.

 

وی با بیان این‌که نخستین طلاب ورودی حوزه علمیه گرمی مهرماه امسال تحصیل خود را آغاز خواهند کرد، گفت: در مرحله نخست حدود 30 طلبه برای تحصیل در حوزه علمیه گرمی جذب می شوند که از سال آینده مساله افزایش ظرفیت پذیرش نیز پیگیری خواهد شد.

 

حجت الاسلام نوروزی با بیان این‌که 6 حوزه علمیه برادران در استان اردبیل فعال است، گفت: در حال حاضر بیش از 700 طلبه در استان اردبیل مشغول فراگیری علم و معارف دینی هستند که بهره‌ مکندی از اساتید مجرب و توانمند و همچنین تجهیز مدارس علوم دینی از جمله مهمترین برنامه ‌های جاری مرکز مدیریت استان محسوب می شود./935/ت302/ب

ارسال نظرات