۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۳۴۵۶۳

جشن میلاد امام حسن مجتبی در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور مسؤولان حوزوی و سیاسی در اهواز برگزار شد.
محفل انس با قرآن و مراسم جشن ميلاد امام حسن مجتبي در اهواز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع)، کریم اهل بیت(ع)، شب گذشته با حضور آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین جابریان، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان، حجت الاسلام محمود محمدزاده، رییس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان و دیگر مسؤولان حوزوی، سیاسی و اقشار مختلف مردم در محل دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان برگزار شد.

براساس این گزارش، همخوانی آیاتی چند از کلام الله مجید ازسوی قاریان خوزستانی از برنامه های محفل انس با قرآن این جشن به شمار می آمد.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین جلال جابریان، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان، در سخنانی با گرامیداشت ولادت حضرت امام حسن(ع)، با اشاره به حدیث « الجار ثم الدار» ابراز داشت: حدیث حضرت فاطمه زهرا(س) بیان گر فرهنگ دگر گرایی است.

 امام جمعه موقت عین دو اهواز خاطرنشان کرد: در برهه کنونی فرهنگ های زندگانی ما تبدیل به فرهنگ خود گرایی شده است و خود را در بر طرف کردن نیازها مقدم بر دیگران می دانیم در صورتی که این عمل با مکتب اهل بیت منافات دارد.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: درست است که فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جامعه حضور دارد اما برخورداری و بهره مندی از این فرهنگ کم رنگ و به صورت ناچیز است.

حجت الاسلام والمسلمین جابریان اضافه کرد: رسیدگی به امور مساکین، فقرا، ایتام، مستمندان و مستضعفان از توصیه های ویژه مکتب اهل بیت(ع) است.

 امام جمعه موقت عین دو اهواز با تأکید بر بهره مندی از فرهنگ دگر گرایی در جامعه افزود: کسی که دردمند دیگران نباشد و برای برطرف ساختن مشکلات آنها تلاشی نکند، از کرامت و منزلت های انسانی غافل شده است.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان مکتب اهل بیت(ع) را مکتبی برتر و جامع خواند و گفت: مکتب اهل بیت(ع)، مکتب دردمندی با فقرا و مستمدان است و این مکتب به ما آموزش می دهد که باید لقمه را از دهن خود ببریم و در دهان مستمندان و مستضعفان بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین جابریان با بیان این که خدمت به مردم بالاترین عبادت ها است، بیان داشت: براساس فرموده حضرت آیت الله نوری همدانی هر کسی که یک دقیقه مؤمنی را معطل کند هزار سال در آخرت معطل خواهد شد.

گفتنی است، اجرای تواشیح از سوی گروه تواشیح مشکات از دیگر برنامه های جشن امام حسن مجتبی(ع) بود./9461/ت303/ب

ارسال نظرات