۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۳۴۴۱۸
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

فرهنگ استفاده از تولید ملی رایج شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: فرهنگ استفاده از تولید ملی رایج شود.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهر، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، امروز در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی اهر اظهار داشت: همانطور که رهبری تاکید داشتند برای عبور از تحریم‌ها نیازمند تحقق اقتصاد مقاومتی در سطوح مختلف هستیم.

 

وی با تاکید بر این‌که وابستگی اقتصادی، به دنبال خود وابستگی فرهنگی و عقیدتی را نیز خواهد داشت، خاطرنشان کرد: خودکفایی در عرصه‌های مختلف، موجب خنثی شدن تحریم‌های اقتصادی دشمنان می شود، که این امر بدون فرهنگ سازی برای مصرف تولید داخل محقق نخواهد شد.

 

حجت الاسلام حاجی زاده لازمه تحقق توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را افزایش کیفیت و کاهش قیمت تولیدات داخلی دانست و گفت: اگر فرهنگ استفاده از تولید ملی رایج شود، تولیدکننده داخلی خود را ملزم به ارتقای کیفیت محصول خواهد دید، بایستی تعامل سازنده و نزدیکی میان تولید، عرضه و تقاضا به وجود آید.

 

امام جمعه اهر تحقق شعار سال را در گرو تعامل و همکاری مردم و مسؤولان دانست و با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی در افزایش تحریم‌ها برای براندازی نظام اسلامی ایران افزود: ملت ایران در سایه همین تحریم‌ها در بسیاری از عرصه ها خودکفا و حتی تبدیل به صادرکننده همان محصولات تحریمی شده است، تحریم‌ها همیشه بوده و تأثیری در اراده ملت ایران نداشته است.

 

وی تحریم‌ها را عامل پیشرفت‌های مختلف در حوزه‌های علمی، پژوهشی، کشاورزی و اقتصادی دانست و تأکید کرد: امسال با توجه به موقعیت حساس کشور، باید تلاش کنیم تا با ترویج فرهنگ استفاده از تولید کالاهای داخلی و همچنین تقویت صنایع و تولیدات کشور زمینه را برای اشتغال پایدار جوانان در این طرح‌ها فراهم کنیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که باید ساز و کارهای لازم فرهنگ مصرف تولیدات داخلی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، افزود: گرایش مردم به مصرف تولیدات داخلی موجل رونق اقتصاد و تولید کشور و در نهایت رفع معضل بیکاری و فقر در سطوح مختلف خواهد بود.

 

حجت الاسلام حاجی زاده در پایان با انتقاد از بروکراسی زائد اداری در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی گفت: مسؤولان باید با پرهیز از کاغذبازی‌های نامتعارف همت خود را در حمایت از کار آفرینان کار گیرند، سؤال اینجاست که چرا باید واردات محصولات مشابه خارجی بسیار راحت تر از ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان داخلی است./935/پ203/ب

ارسال نظرات