۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۳۴۲۱۳
امام جمعه سردشت خوزستان:

تبلیغ چهره به چهره کلید عمق بخشی به معارف مخاطبان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سردشت خوزستان، با بیان این که بهترین روش تبلیغ معارف اسلامی تبلیغ چهره به چهره است، اظهار داشت: اگر مبلغان عرصه های دینی خواهان اثر گذاری مطلوب و مؤثر در آحاد و اقشار هستند باید مطالب و آموزه های دینی را به صورت چهره به چهره بیان کنند.
حجت الاسلام مصطفي نصيري، امام جمعه سردشت دزفول

 

حجت الاسلام مصطفی نصیری، امام جمعه سردشت خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به فرصت های تبلیغی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه پر خیر و برکتی است که خداوند متعال آن را برای رشد و تعالی انسان ها قرار داده است.

وی در ادامه به حدیث «لکل شیئ ربیع و ربیع القرآن شهر رمضان»، اشاره کرد و بیان داشت: ماه مبارک رمضان ماه قرآن و تبلیغ معارف آسمانی و آموزه های ناب اسلامی و قرآنی است؛ چرا که قرآن کتابی آسمانی و نازل شده برای سعادت بشری است، به طوری که خداوند بهترین برنامه های انسان ساز را در قرآن مجید قرار داده است.

 

این استاد حوزه علمیه ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای تبلیغ قوانین پاک الهی به ویژه کتاب انسان ساز قرآن دانست و تصریح کرد: از آنجایی که در ماه مبارک رمضان دل های مردم برای شنیدن معارف و احکام الهی آمادگی بیشتری را دارد، مبلغان عرصه دینی بهتر می توانند معارف اصیل اسلامی را برای مردم بیان کرده و از اعجاز قرآن به مردم سخن گویند.

 

این مقام مسؤول به معنای روزه اشاره کرد و گفت: هدف از روزه این نیست که انسان به خود تشنگی و گرسنگی دهد، بلکه هدف مصون داشتن خود از محارم الهی و ترک معصیت در کنار گرسنگی و تشنگی است؛ و به راستی که اگر انسان این چنین عمل کرد، می توان گفت که خودسازی کرده است.

 

وی رمز موفقیت مبلغان عرصه دینی را استفاده از فرصت های موجود در ماه مبارک، همچون شب های احیا و شب های قدر دانست و خاطرنشان کرد: در این ایام علاوه بر طلاب و روحانیان، سایر نهادهای فرهنگی و تشکل های دینی ـ مذهبی باید به تبلیغ دین پرداخت و با تهاجم همه جانبه دشمنان اسلام مقابله کنند.

 

حجت الاسلام نصیری با بیان این که بهترین روش تبلیغ معارف اسلامی تبلیغ چهره به چهره است، اظهار داشت: اگر مبلغان عرصه های دینی خواهان اثر گذاری مطلوب و مؤثر در آحاد و اقشار هستند باید مطالب و آموزه های دینی را به صورت چهره به چهره بیان کنند؛ چرا که این کار از دوران صدر اسلام بهترین روش برای تبلیغ معارف اسلامی است و پیغمبران و ائمه اطهار(ع) نیز از این روش استفاده می کردند.

 

امام جمعه سردشت خوزستان در پایان سخنان خود، رمز موفقیت طلاب و مبلغان را استفاده از قرآن و روایات معصومین دانست و بیان داشت: از آنجایی که روایات معصومین (ع) با منطق انسان ها همخوانی داشته و بهتر در دل آنها جای می گیرد، بهترین روش و رمز موفقیت طلاب در تبلیغ معارف اسلامی است./9465/ت302/ب

 

 

ارسال نظرات