۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۳۴۰۲۶
خطیب جمعه ربیعیه عربستان:

شعله مطالبه حقوق همچنان روشن خواهد ماند/ ما از بندگی نظام نفرت داریم

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه ربیعه عربستان با محکومیت ادامه جنایت های آل سعود علیه شهروندان شیعه اظهار داشت که ما خون فرزندان خود را در این راه داده ایم و از بندگی نظام نفرت داریم.
شيخ عبدالکريم الحبيل خطيب جمعه ربيعيه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا ، حجت الاسلام شیخ عبدالکریم الحبیل، خطیب جمعه ربیعیه عربستان، روز گذشته در مسجد العباس (س) این شهر، شخصیت های برجسته جامعه را به ایستادگی در کنار مطالبات مشروع شهروندان دعوت کرد و گفت: از شخصیت های برجسته جامعه می خواهم در کنار مطالبات شهروندان بایستند و اجازه ندهند دولت بار دیگر صفحه جدیدی از قلع و قمع و بازداشت و به حاشیه راندن بگشاید.
 
وی افزود: دولت همچنان در برابر مطالبات شهروندان از سیاست قدرت از آن ما و بندگی از آن شهروندان است، استفاده می کند. ملت های متمدن که عدالت را اجرا می سازند اگر انحراف یا گمراهی از قانون را از رییسشان ببینند بلافاصله خواستار عزل وی می شوند، زیرا او توسط آنان انتخاب شده است و در صورتی که    اقدامی غیرقانونی انجام دهد مکلف به برکناری خواهد بود.
 
حجت الاسلام حبیل تصریح کرد: ما بیش از یکسال و نیم است که ساده ترین حقوق خود را که هیچ تفاوتی با حقوق سایر شهروندان ندارد، مطالبه می کنیم و خواستار مساوات با بقیه ملت هستیم، اما با این وجود با بی اعتنایی و اتهاماتی نظیر اجرای نقشه های بیگانگان مواجه شده ایم. دولت باید خواسته های مردم را محقق سازد، به این بحران پایان دهد و فشار و اختناق را از آنان دور کند.
 
خطیب جمعه ربیعیه با اشاره به ادامه اعتراضات مردمی تا تحقق کامل مطالبات، اظهار داشت: اگر دولت گمان می کند که استمرار قتل و بازداشت و افزایش فشارها به توقف مردم از مطالبه حقوق از دست رفته منجر می شود باید بگویم که فرزندان و خانواده هایمان از ذلت به شدت متنفر هستند و شعار «هیهات منا الذله» را با صدای بلندتری فریاد خواهند زد.
 
وی ادامه داد: شعله مطالبه حقوق همچنان روشن می ماند و هیچ گاه خاموش نخواهد شد تا اینکه همه مطالبات مشروع مردم برآورده شوند، ما خون فرزندانمان را در راه این خواسته ها داده ایم و از بندگی نظام نفرت داریم، زیرا خداوند ما را آزاده خلق کرد و عزت و کرامت را به ما داد.
 
شیخ عبدالکریم الحبیل در بخش دیگری از سخنان خود از سکوت جهانیان در قبال کشتار مسلمانان میانمار انتقاد کرد و بیان داشت: از جامعه جهانی و سازمان کنفرانس اسلامی می خواهم در قبال آنچه علیه مسلمانان در میانمار از قبیل قتل و تجاوز به نوامیس و آواره ساختن خانواده ها می گذرد، مسوولیت پذیر باشند./980/ب902/ک
ارسال نظرات