۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۲
کد خبر: ۱۳۴۰۱۱
در ساری؛

نمایشگاه فرهنگ رضوی افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه فرهنگ رضوی در مازندران با حضور جمعی از مسؤولان استان افتتاح شد.
حرم رضوي، امام رضا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عصر روز گذشته در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرهنگ رضوی در ساری گفت: هفته فرهنگ رضوی با هدف معرفی آثار ارزشمند هنرمندان و فرهیختگان استان های مختلف کشور به مردم پایه گذاری شده است.

 

وی از امام رضا (ع) به عنوان آبروی شیعیان در ایران اسلامی یاد کرد و افزود: آبرو و عزت ملت ایران در بسیاری از صحنه های بین المللی به دلیل وجود با برکت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است که همه ما باید قدردادن این لطف الهی باشیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ترویج فرهنگ رضوی را نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و تأکید کرد: متولیان دینی و فرهنگی باید با برنامه ریزی مناسب در جهت فراگیری و نهادینه کردن این فرهنگ اصیل تلاش کنند چون ما حیات و سرزندگی به فرهنگ رضوی نیاز داریم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی، مازندران را مهد تفکر علویان دانست و با تأکید براین که مردم این استان در طول مرزبانان ارزش های دینی و اسلامی بودند، تصریح کرد: همه عشق و علاقه مردم مازندران به این است که شیعه بودن در فطرت مردم این استان عجین شده است.

 

وی با بیان این که جشنواره بین المللی امام رضا(ع) فراگیرترین رویداد فرهنگی و هنری ملی و فراملی کشوراست، افزود: در طول این هفته علاوه بر نمایشگاه های جذاب و متنوع ده ها رویداد فرهنگی و هنری رضوی نیز در استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که در این جشنواره مردم عشق، ارادت و احساسات خود را در قالب دل نوشته به امام هشتم ابراز می‌کنند، گفت: باید برای نهادینه کردن هر چه بیشتر فرهنگ رضوی در جامعه به ویژه در نسل کنونی تلاش کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود از ارسال 45 هزار نامه به دبیرخانه جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) خبر داد و گفت: سال گذشته 22 هزار و 600 نامه به جشنواره نامه‌ای به امام رضا (ع) ارسال شد.

 

وی، غرفه‌های نقاشی و خطاطی حدیث سلسلة الذهب و خاطره‌گویی رضوی را از جمله بخش های نمایشگاه رضوی مازندران اعلام کرد و افزود: علاوه بر این غرفه پرسش و پاسخ و نشست‌های علمی در رابطه با فرهنگ رضوی و اخلاق و کردار امام رضا(ع) هم در نمایشگاه دایر است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین افزود:‌ خوش‌نویسان از افطار تا سحر به خطاطی و کتابت حدیث سلسلة الذهب می‌پردازند و مسابقات شب شعر و عکاسی رضوی هم در برنامه‌های جنبی نمایشگاه گنجانده شده است.

 

گفتنی است، نمایشگاه فرهنگ رضوی از هفتم تا 12 مردادماه از ساعت 17 تا 23 در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ساری دایر است./950/پ202/ع

ارسال نظرات