۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۷۷
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی:

سلب امنیت در جهان اسلام نقشه جدی استکبار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان با بیان این‌که انفجارهای اخیر در عراق مرتبط با اوضاع سیاسی حاکم در خاورمیانه است، اظهار داشت: این جنایت ها که بیش از 100 کشته و 300 مجروح بر جای گذاشت، نقشه دشمنان برای سلب امنیت در جهان اسلام از جمله عراق، سوریه و لبنان را به خوبی نشان می دهد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

 

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به شرایط حاکم در سوریه اظهار داشت: سوریه در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی قرار دارد، طبیعی است که غرب تمام توان خود را برای براندازی حکومت اسد به کار گیرد.

 

امام جمعه مراغه با اشاره به حمایت های دولت سوریه از حزب الله لبنان و انتفاضه فلسطین خاطرنشان کرد: سوریه تاوان حمایت از فلسطین را پس می دهد، فشارهای سیاسی، روانی، اقتصادی و نظامی غرب علیه دولت سوریه به خاطر حمایت از آرمان اسلامی فلسطین است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمایت حافظ اسد در سال های جنگ تحمیلی از ایران اسلامی تصریح کرد: استکبارجهانی طی روزهای گذشته به نقش ایران در حل بحران سوریه پی برده است، امروز شاهد پاک‌سازی مناطق مختلف سوریه از شر تروریست‌ها و شورشیان هستیم.

 

وی با بیان این‌که انفجارهای اخیر در عراق مرتبط با اوضاع سیاسی حاکم در خاورمیانه است، اظهار داشت: این جنایت ها که بیش از 100 کشته و 300 مجروح بر جای گذاشت، نقشه دشمنان برای سلب امنیت در جهان اسلام از جمله عراق، سوریه و لبنان را به خوبی نشان می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تاکید بر این‌که آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب برای تامین امنیت اسرائیل غاصب، امنیت کشورهای اسلامی منطقه را بر هم زده اند، گفت: امروز شرایط و بحران‌های سوریه، افغانستان، لبنان و عراق، بهانه ‌های دشمنان برای براندازی نظام اسلامی ایران هستند.

 

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار اظهار داشت: بی‌تفاوتی مجامع جهانی به کشتار مردم مسلمان میانمار ثابت کرد که تمام ادعای غرب در دفاع از حقوق بشر سرابی بیش نیست، از سوی دیگر باید اذعان داشت که چنین جنایاتی در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با اهداف از پیش تعیین شده غربی صورت گرفته است.

 

وی با تاکید بر این‌که حقوق بشر غربی به دنبال گسترش اسلام آمریکایی و طالبانی در ممالک اسلامی است، گفت: حقوق بشری که با فرهنگ اهل بیت(ع)، وحدت مسلمانان، آموزه های نبوی و قرآنی فاصله داشته باشد، به دنبال عوام فریبی و سر دادن شعارهای پوچ و بی محتوا در کشورهای اسلامی است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سردمداران غربی و صهیونیستی درصدد نسل‌کشی مسلمانان به دست گروه‌های افراطی و تندرو در سراسر جهان هستند، اگر در این کشور حتی یک صهیونیست کشته می شد، این سازمان ها آن را محکوم می کردند در حالی که اکنون این چنین سکوت کرده اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران و مسؤولان نظام اظهار داشت: امروز نیازمند عزم جدی، وحدت و تعامل قوای سه گانه و مردم در حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستیم

 

امام جمعه مراغه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم های دشمنان ادامه داد: تمام قوا نیز با اهتمام خود به رغم اعمال فشارها از سوی دشمنان، از حقوق مردم و فناوری هسته ای دفاع خواهند کرد و دست کشیدن از این حقوق به منزله خیانت به آرمان های مردم است./935/پ202/س

 

ارسال نظرات