۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۳۳۶۷۴
مدیر استانی حوزه علمیه خوزستان:

نشانه‌های نابودی قوم ثمود در حکومت های غربی هویدا است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) گفت: تاریخ ثابت کرده ادامه دهندگان رفتار قوم ثمود سرنوشتی جز نابودی نخواهد داشت.
حجت الاسلام حاجتي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام میر احمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، عصر روز گذشته در دومین جلسه از تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان، با اشاره به تحولات شکل گرفته در سوریه، اظهار داشت: همان گونه که پیش بینی می شد هم اکنون شام، محل وقوع حوادث بسیار مهمی در سطح جهان است که باید با شدت و دقت این مسایل را پیگیری و بررسی کرد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سوره مبارکه شمس بیان داشت: خداوند در این سوره یازده قسم را یاد کرده و بیان می کند کسی رستگار است که خودسازی کرده و به «قد افلح من زکها» جامه عمل پوشانده است؛ از این رو در این دنیا کسی پیروز میدان خواهد بود که اهل تزکیه نفس بوده و آز و کینه و شهوات دنیایی را از خود دور کند.

وی به آثار و برکات تزکیه نفس پرداخت و اذعان داشت: به راستی که اگر فردی اهل تزکیه نفس باشد به حدی از کمال و معرفت می رسد که جز خدا و عظمت او چیز دیگری را مشاهده نمی کند و به لذت هایی جاودان دست خواهد یافت.

تزکیه نفس یکی از مهم ترین عوامل پیروزی رزمندگان اسلام در برابر ابرقدرت‎های جهانی بود

حجت الاسلام حاجتی یکی از مهم ترین عوامل پیروزی جوانان در هشت سال جنگ تحمیلی را تزکیه نفس درونی خویش دانست و تصریح کرد: در آن دورانی که آمریکا ابرقدرت جهان بود و عراق را چندین حکومت قدرتمند پشتیبانی می کردند، رزمندگان جوان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تزکیه نفس و اعتقاد راستین به خدا و رهبر خود یعنی روح الله الموسوی الخمینی(ره)، قادر به شکست ابرقدرت های جهان شدند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این سؤال که چرا خداوند در سوره شمس قوم ثمود و فرعون آن زمان را مثال زده است؟، پاسخ داد: خداوند در سوره شمس قود ثمود را مثال زده تا به مردم بفهماند که عاقبت این قوم، به تاریخ نپیوسته، بلکه هر فرد یا گروهی که راه آن قوم ضالم و ستمگر را بپیمایند، سرنوشتی جز آنها نصیبشان نخواهد شد.

آل سعود فرعون دوران حضرت موسی است

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) با بیان این که در هر عصر و زمانه ای یک موسی و فرعونی وجود دارد، تصریح کرد: هم اکنون در سراسر جهان به روشنی می توان فرعون های کثیف و جنایت کار همچون دولت و حکومت آل سعود را مشاهده کرد.

وی به دلایل تکذیب پیامبر خدا از سوی قوم ثمود «کذبت ثمود بطغوها»، اشاره کرد و اظهار داشت: دلیل تکذیب قوم ثمود طغیان و سرکشی آنها بود و پس از آن شروع به تکذیب کردند و پس از آن تعقیب و در نهایت نیز خواستار دستگیری و کشتن او بودند.

استاد حوزه علمیه خوزستان در ادامه تفسیر سوره شمس تأکید کرد: امروزه کسانی که تکذیب کننده خدا، پیغمبران، ائمه اطهار و ولایت فقیه باشند، سرنوشتی بهتر از قوم ثمود نخواهند داشت؛ چرا که آنها در ابتدا تکذیب کرده و سپس سایر مراحل را طی می کنند، در این عصر نیز بارها شاهد فروپاشی و سقوط حکومت ها و فرعون های ظالم همچون قذافی و مبارک بودیم و در آینده نیز شاهد نابودی حکومت منحوس آل سعود خواهیم بود و این از وعده های الهی است.

تاریخ ثابت کرده ادامه دهندگان رفتار قوم ثمود سرنوشتی جز نابودی نخواهد داشت

وی با تأکید بر این که روز نابودی استکبار نزدیک است، گفت: استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اتحادیه اروپا، امروزه ادعای انا ربکم الاعلی و مالکیت بر جهان می کنند؛ از این رو بنا به گفته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران مبنی بر این که «آمریکا شیطان بزرگ است» و «باید از صفحه روزگار محو شود»، به زودی شاهد نابودی آنها خواهیم بود زیرا آنان همان راه قوم فرعون و ثمود را ادامه می دهند.

وی با بیان این که داستان قوم ثمود در این برهه از زمان به طور کامل در حال پیاده شدن است، اظهار داشت: مستکبران در ابتدا طغیان و سپس نشانه های الهی را تکذیب کردند و پس از تعقیب به دیگر ممالک اسلامی برای نابودی دین مبین اسلام همچون سوریه حرکت کردند، اما آنها بدانند که عاقبتی جز قوم ثمود نخواهند داشت.

حجت الاسلام حاجتی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که انسان باید بنده ای صالح برای معبود خود باشد، خاطرنشان کرد: این ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای خالص کردن خود از کینه و نفرت است، که اگر این چنین شد به درجه ای از کمال و معرفت دست خواهیم یافت که جز او کسی دیگری نخواهد توانست جایگاه با عظمتش را درک کند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنانش به نشانه های انسان با ایمان اشاره کرد و اظهار داشت: تواضع و فروتنی از نشانه های انسان با ایمان است که باید همه مردم ولایتمدار ایران این نشانه ها را در خود تقویت کنند تا انشاءالله سربازی مخلص برای آقا امام زمان (عج) باشند./9465/پ202/س

ارسال نظرات