۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۱۳۳۰۰۶
استاد دانشگاه اصفهان:

دغدغه علمی آیت الله روضاتی حراست از نسخ ارزشمند شیعی بود

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه اصفهان گفت: مرحوم روضاتی از کسانی بودند که زحمات زیادی را برای احیای مواریث فرهنگی دانشمندان ایران کشیده و حفظ و جمع آوری کتب و نسخ منابع ارزشمند شیعی یکی از کارهای ارزشمند ایشان در طول عمر پر برکتشان بود.
آيت الله روضاتي

 

دکتر ریاحی، استاد دانشگاه اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: خاندان روضاتی از خاندان‌های ارزشمند و بزرگ در تاریخ ایران و اصفهان هستند، یکی از اجداد آیت الله سید محمد علی روضاتی به نام سید محمد باقر خوانساری کتابی با نام روضات الجنان نوشتند و بعد از آن بود که این خاندان به نام روضاتی معروف شدند و از آنجا که این خاندان بیشتر در محله چارسوی اصفهان زندگی می کردند به آنها چارسویی هم گفته می شد.

 

این پژوهشگر در زمینه تخت فولاد شناسی اظهار داشت: مرحوم آقا سید محمد علی روضاتی از کسانی هستند که زحمات زیادی را برای احیای مواریث فرهنگی دانشمندان ایران کشیده بودند و حفظ و جمع‌آوری کتب و نسخ منابع ارزشمند شیعی یکی از کارهای ارزشمند ایشان در طول عمر پر برکتشان بود.

 

وی خاطر نشان کرد: مرحوم آقا سید محمد علی روضاتی افزون بر این که درباره پرداختن به شخصیت‌ها و آثارشان ید طولایی داشتند، فهرست‌ها و ثبت نفایس مخطوطات به ویژه در اصفهان را بر عهده داشتند یعنی دغدغه حفظ آثار علمی نفیس را داشتند.

 

این محقق دانشگاه اصفهان با اشاره به آثار متعدد این عالم فقید ابراز داشت: یکی از همت های با ارزش صورت گرفته در عصر ما کتب ارزشمند مکارم الآثار است که میرزا محمد علی معلم حبیب آبادی به تالیف آن دست زد و مرحوم  آقا سید محمد علی روضاتی در این رابطه مساعدت‌های فراوانی کرد و بسیاری از مجلدات این کتاب تحت نظر مرحوم آقا سید محمد علی روضاتی به چاپ رسید./929/ت302/س

 

ارسال نظرات